Brytyjska policja wydaje rocznie na PR i służby prasowe ponad 36 mln funtów
Policyjne służby w Wielkiej Brytanii zatrudniają w swoich szeregach 775 osób zajmujących się aktywnościami PR i kontaktami z mediami. - Pracownicy działów PR i komunikacji zajmują się też rekrutacją, marketingiem i reklamą - tłumaczą przedstawiciele brytyjskich organów ścigania.
Największym pracodawcą ze wszystkich brytyjskich służb policyjnych jest Policja Metropolitalna (Metropolitan Police), która zatrudnia 105 osób w departamencie mediów i komunikacji. Budżet tego wydziału na rok 2014/2015 wynosi ponad 10 mln funtów.
Na dalszych miejscach plasują się Police Scotland (68 PR-owców i pracowników obsługujących media, 2,7 mln funtów budżetu) oraz policja West Midlands z 37 pracownikami zajmującymi się mediami i komunikacją oraz budżetem na poziomie ponad 100 tys. funtów.
W sumie tegoroczny budżet wszystkich 38 brytyjskich formacji w segmencie PR i komunikacji przekracza kwotę 36 mln funtów. Liczby te zostały ujawnione w odpowiedzi na pytania postawione przez serwis Press Gazette w trybie informacji publicznej. Tłumacząc zaplanowane tegoroczne wydatki w zakresie PR i komunikacji, Ed Stearns, szef Directorate of Media & Communication (DMC) w Metropolitan Police podkreśla, że są one usprawiedliwione bieżącymi potrzebami. Według podanych przez niego liczb rocznie departament otrzymuje od mediów ok. 60 tys. pytań i próśb o informacje. Większość z nich jest udzielanych na bieżąco przez dyżurnych pracowników pracujących 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
- Pracownicy działów PR i komunikacji zajmują się też rekrutacją, marketingiem i reklamą - zaznacza Stearns w rozmowie z Press Gazette. - To prawda, że pomiędzy 2010 a 2015 r. budżet DMC zwiększono z prawie 7 do ponad 10 mln funtów. Jednak jest to związane z faktem, że w 2013 r. nasz wydział przejął obowiązki należące wcześniej do departamentu spraw publicznych - podkreśla Stearns.
Dane przedstawione przez brytyjską policję ujawniają, że nie we wszystkich służbach budżety wzrosły tak jak w wypadku Metropolitan Police. W niektórych oddziałach policyjnych planowane wydatki na PR i komunikację zostały zredukowane.
Dołącz do dyskusji: Brytyjska policja wydaje rocznie na PR i służby prasowe ponad 36 mln funtów