Brand24 zamyka pierszy kwartał roku rekordową sprzedażą
Na koniec marca 2023 r. powtarzalne miesięczne przychody (MRR) firmy analitycznej Brand24 wyniosły 2,1 mln zł. Jest to najwyższy wyniki kwartalny w historii spółki. Oznacza to również 26-proc. wzrost rok do roku oraz 14-proc. w stosunku do czwartego kwartału 2022 r.
Giełdowy Brand24, świadczący usługi monitorowania mediów w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku wypracował 2,1 mln zł powtarzalnych przychodów, tj. o ponad jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie przed rokiem.
541zł z klienta w Brand24
W pierwszym kwartale Brand24 r. podniósł również rok do roku o 26 proc. ARPU (od nowych i dotychczasowych klientów) do kwoty 541 zł (123 dolarów). Nowi klienci przynieśli średnią sprzedaż per capita na poziomie 641 zł (146 dolarów).
MRR z nowych użytkowników, pozyskanych w pierwszym kwartale 2023 roku, wyniósł 420 tys. zł (96 tys. dol.) i był wyższy o 34 proc. od wyniku z zeszłego roku.
- Sprzedaż w 1 kw. 2023 była absolutnie rekordowa. To był najlepszy sprzedażowo kwartał w historii. Tak duży wzrost przychodów to efekt kolejnych zmian modelu cenowego, a także przesuwania portfolio systematycznie w stronę większych podmiotów. W wersji zagranicznej nowy MRR osiągnął spektakularny poziom 88 tys. USD. Warto podkreślić, że w kolejnym najlepszym historycznie kwartale było to „zaledwie" 62 tys. USD. Widać przy tym tendencję do „wymiany” klientów polskich na zagranicznych – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24. – Warto też podkreślić, że CHURN utrzymał się, mimo zmiany cen, na niskim 5-proc. poziomie. To dla nas bardzo istotne, bo świadczy o tym, że pozostają z nami klienci „jakościowi”, którzy nie wykorzystują naszych narzędzi doraźnie, jednorazowo, ale korzystają z nich regularnie – dodaje Michał Sadowski.
W ocenie Sadowskiego, kolejne kwartały tego roku powinny również przebiegać pod znakiem wzrostu przychodów.
- Tym bardziej, że cykl podwyżek rozpoczęliśmy dopiero w styczniu i stopniowo będziemy rozciągać nowe ceny na całe portfolio. Do przychodów będzie też zauważalnie kontrybuować Insights24 ze swoimi, wspieranymi algorytmami AI, pogłębionymi analizami i raportami na indywidualne zamówienie – zapowiada Michał Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service).
Brand24 w ub.r. osiągnął rekordowe w swojej historii wyniki finansowe: przychody wzrosły o 40,4 proc. do 22,17 mln zł, a zysk netto - z 264 tys. do 1,55 mln zł. Całoroczny zysk EBITDA spółki z uwzględnieniem programu motywacyjnego, zwiększył się z 2,95 do 5,28 mln zł, zysk operacyjny - z 759 tys. do 2,79 mln zł, a zysk netto - z 264 tys. do 1,55 mln zł.
Firma szuka obecnie partnera do rozwoju za granicą.
Dołącz do dyskusji: Brand24 zamyka pierszy kwartał roku rekordową sprzedażą