Brand24: wpływy wzrosły o 53 proc., 594 tys. zł zysku EBITDA, 52 proc. klientów z zagranicy
W zeszłym kwartale firma Brand24 zajmująca się monitoringiem internetu zanotowała 3,61 mln zł skonsolidowanych wpływów sprzedażowych (po wzroście o 53 proc. w skali roku), 594 tys. zł zysku EBITDA (wobec 7 tys. zł straty rok wcześniej) i 19,2 tys. zł straty netto (przed rokiem strata wyniosła 375,4 tys. zł).
Koszt wytworzenia usług sprzedanych przez Brand24 wyniósł w minionym kwartale 1,52 mln zł, wobec 1,21 mln zł rok wcześniej. Koszty sprzedaży zwiększyły się w skali roku z 798,2 do 1,21 mln zł, a pozostałe koszty ogólnego zarządu - z 755,2 do 843,3 tys. zł.
Firma osiągnęła zysk operacyjny wynoszący 31,7 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej miała 411,3 tys. zł straty. Natomiast strata brutto zmalała z 470,2 do 10,3 tys. zł, a strata netto - z 375,4 do 19,2 tys. zł.
52 proc. klientów z zagranicy, 364 zł od klienta
Brand24 oferuje w modelu SaaS platformę do monitoringu internetu. Na koniec marca miała 3 333 klientów firmy 48 proc. pochodziło z Polski, a 52 proc. z zagranicy, łącznie z ponad 100 krajów. W skali roku ich liczba wzrosła o 949.
W marcu br. miesięczne powtarzalne wpływy od klientów wyniosły 1,22 mln zł, wobec 809 tys. zł rok wcześniej. Średnio w zeszłym kwartale ten wskaźnik miał wartość 1,22 mln zł, po wzroście z 1,12 mln zł w czwartym kwartale ub.r.
W zeszłym kwartale średni miesięczny przychód (ARPU) od klienta Brand24 wyniósł 364 zł, o 6 zł więcej niż w całym ub.r. Przy czym dla abonentów z Polski ten wskaźnik zmalał z 318 do 312 zł, a dla tych z zagranicy - ze 110 do 109 dolarów. Łączy wzrost ARPU wynika z umocnienia się kursu dolara do złotego
Więcej na usługi obce i amortyzację, mniej na inwestycje
Koszty operacyjne Brand24 zwiększyły się z 2,77 mln zł w pierwszym kwartale ub.r. do 3,57 mln zł w zeszłym kwartale. Wydatki na usługi obce wzrosły z 1,6 do 2,08 mln zł, na wynagrodzenia - z 569,2 do 712,7 tys. zł, a na amortyzację - z 403,9 do 562 tys. zł.
W minionym kwartale firma na inwestycje przeznaczyła 384,9 tys. zł, wobec 578,8 tys. zł rok wcześniej.
Brand24 przechodzi na rynek główny warszawskiej giełdy
Brand24 od stycznia ub.r. jest notowany na warszawskim rynku giełdowym NewConnect. Głównym akcjonariuszem spółki jest fundusz Larq Growth Fund I FIZ (ma 32,7 proc. kapitału), jej prezes Michał Sadowski i członek zarządu Piotr Wierzejewski mają 12,36 proc. akcji, a firma Venture - 9,55 proc.
W połowie kwietnia Larq sprzedał 61,8 tys. akcji Brand24 (to 3,1 proc. kapitału spółki) po 35 zł za sztukę. Tym samym wartość transakcji wyniosła 2,16 mln zł.
Obecnie kurs Brand24 wynosi 39 zł, przy takiej cenie kapitalizacja firmy to 78,28 mln zł.
W pierwszej połowie kwietnia Brand24 złożył w Komisji Nadzoru Finansowego wniosek o zatwierdzenie prospektu w związku z ubieganiem się o dopuszczenie do obrotu na rynku głównym warszawskiej giełdy. Firma nie zamierza przy tej okazji emitować nowych akcji.
Dołącz do dyskusji: Brand24: wpływy wzrosły o 53 proc., 594 tys. zł zysku EBITDA, 52 proc. klientów z zagranicy