BoomBit przy wzroście wpływów o 37 proc. z 2,9 mln zł straty. „Skalowanie wydatków marketingowych, optymalizacja kosztów”
Produkująca gry mobilne spółka BoomBit w trzech kwartałach br. zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 37,1 proc. do 37,03 mln zł oraz 2,93 mln zł straty netto (wobec 8,22 mln zł zysku rok wcześniej). Prezes spółki zapowiada optymalizację struktury kosztowej, głównie w zakresie zatrudnienia.
BoomBit nieco więcej zarabia z mikropłatności i cyfrowej sprzedaży swoich gier niż emisji reklam w nich. W ujęciu trzech kwartałów wpływy z tego pierwszego źródła zwiększyły się rok do roku z 5,4 do 19,98 mln zł, a z drugiego - z 6,85 do 15,71 mln zł.
Natomiast wpływy ze sprzedaży praw i licencji zmalały z 13,06 mln zł do zera.
- Nasze najważniejsze gry w portfelu to m.in.: Darts Club, Tanks A Lot! i Idle Coffee Corp. Chcę również podkreślić, że w listopadzie miały miejsce debiuty dwóch gier - Monster Idle Factory oraz Archery Club, a efekty tych debiutów będą już widoczne w przychodach IV kwartału bieżącego roku - wyliczył prezes firmy Marcin Olejarz w liście do inwestorów.
Dwie trzecie wpływów od Apple i Google, już 16 proc. od Facebooka
Przychody z dystrybucji gier na iOS zwiększyły się w skali roku z 9,33 do 18,92 mln zł, przy czym ich udział w łącznych wpływach zmalał z 76 do 53 proc., ponieważ przychody z Androida wzrosły mocniej - z 2,84 do 16,06 mln zł.
Zdecydowanie najważniejszymi regionami biznesowymi dla BoomBitu są Ameryka Północna i Europa. Przychody z tego pierwszego poszły w górę rok do roku z 4,86 do 14,02 mln zł, a z drugiego - z 4,06 do 12,49 mln zł.
Natomiast wpływy z akcji zwiększyły się z 2,43 do 7,49 mln zł.
Prawie dwie trzecie przychodów firmy pochodzi od Apple (wzrost w skali roku z 2,52 do 12,23 mln zł) i Google (wzrost z 3,86 do 11,57 mln zł).
Najmocniej podskoczyły wpływy od Facebooka - ze 105 tys. zł do 6,08 mln zł.
Koszty podwojone, 10 mln zł na marketing
Wydatki operacyjne BoomBitu zwiększyły się dużo mocniej od przychodów - z 28,01 do 55,72 mln zł, czyli o 98,9 proc.
Najmocniej w górę poszły prowizje dla platform dystrybucyjnych (z 1,52 do 6,02 mln zł) oraz nakłady na pozyskanie użytkowników, czyli marketing (z 1,44 do 10,43 mln zł).
Koszty wynagrodzeń zwiększyły się 4,84 do 7,09 mln zł. Wydatki na prace rozwojowe zwiększyły się z 10,92 do 15,86 mln zł, a koszty ogólnego zarządu z 4,61 do 7,43 mln zł.
Zaczęto optymalizację kosztów
W liście do akcjonariuszy Marcin Olejarz zaznaczył, że BoomBit cały czas pracuje nad „odpowiednim skalowaniem wydatków na user acquisition - dostosowywanie wydatków marketingowych jest związane z performance poszczególnych gier”.
Ponadto firma zaczęła optymalizację struktury kosztowej. - Proces ten dotyczy w szczególności obszaru HR, a jego nadrzędnym celem jest dostosowanie zasobów osobowych do aktualnych potrzeb firmy oraz cyklu życia projektów. Koncentrujemy się obecnie na najbardziej perspektywicznych tytułach, które w kolejnych miesiącach przyczynią się do zwiększenie naszej bazy przychodowej oraz generowanych przepływów pieniężnych - opisał.
W minionych trzech kwartałach mocno pogorszyła się rentowność BoomBitu: wynik operacyjny zmalał z 10,23 mln zł zysku do 2,97 mln zł straty, a wynik netto - z 8,22 mln zł zysku do 2,93 mln zł straty.
- W obszarze finansowym na poziomie EBITDA zanotowaliśmy zysk w wysokości 1,2 mln zł. M.in. ze względu na znaczący wzrost organizacji, a co za tym idzie bazy kosztowej, wysoki poziom wydatków na user acquisition oraz jednorazowe koszty związane z IPO, na poziomie operacyjnym i netto po III kwartałach zanotowaliśmy stratę - zaznaczył prezes spółki. -
- Jest to jednak nieodzowny koszt dynamicznego rozwoju Grupy. Nowe perspektywiczne debiuty, dostosowane budżety marketingowe oraz prowadzone działania zmierzające do poprawy efektywności kosztowej w Grupie przyniosą pozytywne efekty - zapowiedział.
Duży spadek kursu giełdowego
BoomBit jest notowany na warszawskiej giełdzie od połowy maja br. W debiucie sprzedał akcje po 19 zł za sztukę, a kurs na poziomie ok. 20 zł utrzymywał się do końcówki września. Po publikacji raportu finansowego za pierwsze półrocze spadł do 13-14 zł, a potem zsunął się jeszcze do 7-8 zł.
W środę na koniec sesji wynosił 7,80 zł, co daje kapitalizację firmy w wysokości 104,7 mln zł.
Głównymi akcjonariuszami BoomBitu są firma producencka ATM Grupa (ma 29,81 proc. kapitału), Hannibal Soares (poprzez We Are One) z 27,76 proc. kapitału oraz Karolina Szablewska-Olejarz i Marcin Olejarz mający po 13,88 proc.
Dołącz do dyskusji: BoomBit przy wzroście wpływów o 37 proc. z 2,9 mln zł straty. „Skalowanie wydatków marketingowych, optymalizacja kosztów”