SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dwie trzecie polskich internautów szykuje się na Black Friday, 95 proc. zna tę nazwę

Zdecydowana większość Polaków (95 proc.) zna już termin Black Friday, a 68 proc. (o 9 pkt. proc. więcej niż w ub.r.) planuje zrobić zakupy podczas tegorocznego Czarnego Piątku, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online - wynika z badania Smartscope.

Czarny Piątek wymyślono w Stanach Zjednoczonych i obchodzony jest dzień po Święcie Dziękczynienia, przypadającym zawsze w ostatni czwartek listopada. W tym roku święto zakupów odbędzie się w piątek 29 listopada.

Osoby dokonujące zakupów podczas Black Friday to zazwyczaj łowcy okazji, którzy czekają na dobre oferty w sklepach (63 proc. badanych), a 34 proc. osób oszczędza wcześniej, aby tego dnia zrobić zakupy taniej.

Wśród produktów, które Polacy zamierzają kupić w atrakcyjnej czarnopiątkowej ofercie, najczęściej wskazywane są ubrania, obuwie, kosmetyki i elektronika użytkowa.

Mimo rosnącej popularności sklepów internetowych, wciąż znakomita większość osób (73 proc.) zamierza podczas Black Friday zrobić zakupy offline. Dotyczy to wszystkich branż, a w przypadku elektroniki użytkowej odsetek ten jest nawet wyższy.

37 proc. Polaków w Black Friday zamierza wydać więcej niż w roku 2018. 46 proc. przeznaczy porównywalny budżet na wydatki w Czarny Piątek, a tylko 3 proc. badanych ma w planach wydać mniej.

26 proc. respondentów przeznaczy w tym roku na czarnopiątkowe promocje między 500 zł a prawie 1000 zł, a ponad 1/5 chce przeznaczyć powyżej 1000 zł. Średnia kwota planowanych w tym roku wydatków wyniesie w Black Friday 382 zł.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Smartscope na zlecenie RTV Euro AGD w drugiej połowie października 2019 r., na panelu internetowym, na próbie 525 osób, które dokonywały zakupów podczas Black Friday.

Dołącz do dyskusji: Dwie trzecie polskich internautów szykuje się na Black Friday, 95 proc. zna tę nazwę

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zagwozdka
A podobno "promocje w sklepach już nie kręcą Polaków". To kręcą czy nie kręcą?
odpowiedź
User
Super hiper promocja
Znów co drugi sklep będzie stosował skuteczną, aczkolwiek nieuczciwą "przecenę" - np. buty na super hiper promocji kosztują w Black Friday 250 zł, choć ich standardowy koszt to 150 zł. Łatwo i nieświadomie można przepłacić w ten dzień.
odpowiedź
User
bart
Black Friday w polskich sklepach (internetowych i stacjonarnych) to ściema dl naiwnych. W kompulsywny sposób kupują towar na który nawet by nie spojrzeli przed tym dniem. A na pewno nie za te "niskie ceny".
odpowiedź