SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Biletomat.pl przejmuje dwie kolejne bileterie online. “Kiedy inni się cofają, my robimy krok do przodu”

Biletomat.pl zyskał wsparcie inwestorów ze spółki inwestycyjnej Impera Invest i dokonał akwizycji dwóch kolejnych bileterii: Ticketos.pl oraz Bilety.fm. - Ta fuzja to kluczowy krok w realizacji naszej ambitnej strategii rozwoju - mówi Konrad Kubaczewski, CEO Biletomat.pl. - Budujemy pozycję silnego gracza na rynku biletów online.

Ticketos.pl i Bilety.fm dołączają do grupy

Do transakcji doszło na początku kwietnia. Grupa Time For Friends - właściciel m.in. portali Muno.pl, Rytmy.pl, Ftb.pl oraz serwisu i aplikacji Biletomat.pl - przejęła całkowitą kontrolę nad dwoma znanymi bileteriami. To kolejny etap konsolidacji tego rynku i wzmocnienia pozycji Biletomat.pl jako jednej z wiodących platform biletowych w Polsce.

Ticketos.pl i Bilety.fm to znane marki oferujące zakup biletów na wydarzenia kulturalne i sportowe, szczególnie w zachodniej i centralnej Polsce. Obie bileterie zanotowały w 2022 roku swoje najlepsze wyniki w historii  - łącznie 300 tys. sprzedanych biletów. Razem z Biletomat.pl daje to prawie 900 tys. sprzedanych biletów w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

- Biletomat.pl to marka oparta na polskim kapitale, która znalazła własną drogę na konkurencyjnym rynku. Nie tylko rośniemy organicznie kilkadziesiąt procent rok do roku, ale budujemy także silną grupę dzięki akwizycjom. Jestem przekonany, że konsolidacja zwiększa naszą pozycję rynkową i oznacza dodatkowe korzyści dla współpracujących z nami organizatorów wydarzeń - tłumaczy Konrad Kubaczewski, CEO grupy Time For Friends i Biletomat.pl

Znani inwestorzy i świetni eksperci w zespole

Akwizycja była możliwa dzięki przekonaniu i zaangażowaniu spółki inwestycyjnej Impera Invest wraz z grupą inwestorów: Remigiuszem Talarkiem (Rainbow Tours SA), Krzysztofem Zakrzewskim (kancelaria DZP), Szymonem Wałachem (Członek Zarządu InPost) czy Pawłem Witkiewiczem. W toku inwestycji została powołana Rada Nadzorcza w której zasiądą m.in. Grzegorz Kubica i Maciej Nowak, znani z inwestycji w segmencie spółek nowych technologii, gamingu i IT. Członkowie Rady wesprą grupę w dalszym pozyskiwaniu finansowania na rynku kapitałowym oraz realizacji strategii konsolidacji branży.

Wraz z akwizycją, zespół Biletomat.pl poszerza się także o grono doświadczonych ekspertów z obu przejętych bileterii. Dla właścicieli Time for Friends w procesie akwizycji kluczowe było zapewnienie dotychczasowym klientom nie tylko dostępu do nowych możliwości, ale przede wszystkim poczucia bezpieczeństwa i ciągłości w zakresie świadczenia dotychczasowych usług.

- Ticketos.pl i Biletomat.pl to dwie silne marki, które skutecznie sprzedają wielotysięczne festiwale i całe trasy koncertowe. Wspólnie będziemy oferować organizatorom najlepsze wsparcie w tej branży - mówi Piotr Trafny, od 2017 roku dyrektor zarządzający Ticketos.pl. - Po osiągnięciu pozycji lidera sprzedaży biletów na wydarzenia w Szczecinie i regionie, czuliśmy potrzebę dalszego rozwoju. Włączenie do grupy Time for Friends pozwala na dostęp do nowych narzędzi i najbardziej doświadczonego zespołu na rynku, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych atutów.  - dodaje Konrad Pietracha, założyciel działającego od 2011 roku portalu Bilety.fm.

- Jesteśmy dumni, że konsekwentnie rozszerzając pole działania, wciąż jesteśmy wręcz rodzinną firmą, współpracującą na swoich zasadach z zaufanymi partnerami i klientami. Dlatego z wielką radością witamy Piotra i Konrada na naszym pokładzie - mówi Alex Kubaczewski, pełniący rolę General Managera grupy Time for Friends.

20 lat na rynku, 10 lat Biletomat.pl

Grupą Time For Friends kierują bracia Alex i Konrad Kubaczewscy, aktywni promotorzy polskiej sceny klubowo-festiwalowej. W 2003 roku założyli serwis Muno.pl, a w 2013 dobudowali do niego popularną bileterię. - W tym roku obchodzimy 10-lecie działalności Biletomat.pl. Cieszymy się, że mamy dziś nie tylko ugruntowaną pozycję na rynku, ale i bardzo mocne zaplecze technologiczne w postaci wysokiej jakości narzędzia e-commerce. To dla nas świetny punkt wyjścia do budowania pozycji w czołówce tej branży w Polsce - mówi Konrad Kubaczewski, CEO i grupy Time For Friends.

Bracia Kubaczewscy w ostatnich latach rozszerzyli działalność m.in. o media kontentowe (oprócz Muno.pl w skład grupy wchodzą Rytmy.pl, Ftb.pl i Glamrap.pl) oraz działalność marketingową i eventową. W połączeniu z rosnącą w siłę bileterią Biletomat.pl, kierują dziś grupą oferującą klientom szeroki zakres usług w ramach e-commerce, promocji i obsługi wydarzeń, budowania dedykowanych rozwiązań technologicznych, oraz dysponującą atrakcyjnym zasięgiem mediów własnych i partnerskich.  

“Kiedy inni się cofają, robimy krok do przodu”

Akwizycja bileterii Ticketos.pl i Bilety.fm to kolejne przejęcie grupy Time For Friends w ostatnich latach. W 2021 roku Biletomat.pl dokonał zakupu portali Wlotki.pl i FTB.pl, poszerzając tym samym segment wydarzeń dostępnych w bileterii o duże imprezy halowe z muzyką Trance i EDM.

Najnowsza transakcja to kluczowy moment w długofalowej strategii rozwoju Biletomat.pl. - Nasza fuzja odbywa się niejako w kontrze do wciąż odczuwalnych rynkowo efektów pandemii, oraz wysokiej inflacji. W momencie kiedy wiele biznesów jest zmuszonych zrobić krok do tyłu, my jesteśmy proaktywni i idziemy do przodu. Nasza pozycja jest silna, prognozy dla rynku eventów są optymistyczne, a my jesteśmy gotowi do dalszej konsolidacji rynku - podsumowuje Alex Kubaczewski

W skład grupy Time For Friends wchodzi obecnie bileteria Biletomat.pl oraz media Muno.pl, Rytmy.pl, FTB.pl i Glamrap.pl. Miesięczny zasięg mediów to 2,5 MLN wizyt, kanały Social Media generują w sumie 6 MLN zasięgu. Po kolejnej akwizycji ciągle rosnący wolumen sprzedanych przez Biletomat.pl biletów sięga ponad 900 tysięcy, a jego baza eventowa to 30 tysięcy wydarzeń rozrywkowych rocznie. Konrad i Alex Kubaczewscy od ponad 20 lat tworzą w Polsce media i treści związane z branżą muzyczną, eventami, kulturą i lifestyle.