Biedronka i Lidl najbardziej zaufanymi sklepami spożywczymi
Polacy najchętniej robią zakupy spożywcze w Biedronce i Lidlu. Zaufaniem darzymy również Tesco, Kaufland i Auchan - wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.
35 proc. ankietowanych Polaków wybierając najbardziej godny zaufania sklep spożywczy wskazało na Biedronkę, która od kilku lat konsekwentnie zdobywa Złote Godło. Najczęściej na zakupy do Biedronki wybierają się osoby w wieku do 50 lat, mające rodzinę z dziećmi. Konsumenci szczególnie cenią tę sieć za jakość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.
Wśród innych sklepów spożywczych jako godne zaufania często wymieniane były także Lidl (12,2 proc.), Tesco (7,2 proc.) oraz Kaufland (4,5 proc.). Respondenci wskazywali również takie marki jak Auchan (3,2 proc.), Alma (2,7 proc.), Real (2,5 proc.), Carrefour (2,4 proc.), Lewiatan (2,3 proc.), Żabka (2,2 proc.), Piotr i Paweł (2 proc.), Społem (1,9 proc.), Delikatesy Centrum (1,4 proc.) i Netto (1,4 proc.).
Nieprzerwanie od 2011 roku Kryształowe Godło zdobywa Lidl, który otrzymał najwyższe spośród wszystkich sklepów spożywczych oceny za jakość. Klienci tej sieci cenią ją także za silny wizerunek (średnia 4,7 w pięciopunktowej skali) oraz stosunek wartości produktów znajdujących się w ofercie sklepu do ceny (średnia 4,6).
Z kolei sieci sklepów spożywczych Tesco i Kaufland konsumenci cenią w szczególności za silny wizerunek (średnia 4,6), a sieć Auchan - za stosunek wartości oferowanych produktów do ceny, a także za zrozumienie potrzeb klienta.
Czternasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 10 krajach europejskich (Austria, Finlandia, Francja, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowenia i Szwajcaria). Wzięło w niej udział 17 676 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.
W Polsce badanie przeprowadzono metodą online. Analizie poddano 1960 ankiet.
Wyniki badania są w Polsce podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła. Zdobycie jednego wyróżnienia nie wyklucza możliwości otrzymania drugiego. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów, a Kryształowe Godło otrzymują marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.
Dołącz do dyskusji: Biedronka i Lidl najbardziej zaufanymi sklepami spożywczymi