„Bezpieczeństwo pracy zależy od Ciebie” w kampanii Państwowej Inspekcji Pracy (wideo)
Państwowa Inspekcja Pracy zaczyna kampanię zwracającą uwagę pracowników przetwórstwa przemysłowego na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa pracy. Za kreację, strategię i realizację akcji odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej.
Kampania Państwowej Inspekcji Pracy jest reakcją na dużą liczbę wypadków w zakładach przetwórstwa przemysłowego - tylko w I połowie br. było ich 38,4 tys., z czego 22 śmiertelne. Tymczasem większości wypadków można było zapobiec, gdyby przestrzegano przepisów BHP.
Kampania podkreśla, że często to właśnie nieuwaga, lekkomyślność i niestosowanie się do ogólnie przyjętych zasad bezpieczeństwa są głównymi przyczynami wypadków, także tych śmiertelnych.
- Tworząc założenia akcji, nie chcieliśmy jednak straszyć czy obarczać winą kogokolwiek. Zależało nam przede wszystkim na zwróceniu uwagi, że komfort w miejscu pracy w dużym stopniu zależy od rozwagi samych zainteresowanych - opisuje Paweł Prochenko, strategy & communications consultant w Fabryce Komunikacji Społecznej.
Akcja - prowadzona pod hasłem „Bezpieczeństwo pracy zależy od Ciebie” - obejmuje przede wszystkim telewizję (30-sekundowy spot w kanałach TVP i stacjach prywatnych), a także serwis internetowy, plakaty oraz krótkie reportaże na temat pracy w przetwórstwie przemysłowym.
Kreacją i produkcją wszystkich materiałów zajęła się agencja Fabryka Komunikacji Społecznej, która opracowała też strategię kampanii. Spot nakręcił Jacek Szymański, a wyreżyserował Sebastian Butny. Fabryka Komunikacji Społecznej odpowiada też za planowanie i zakup mediów na potrzeby akcji.
Dołącz do dyskusji: „Bezpieczeństwo pracy zależy od Ciebie” w kampanii Państwowej Inspekcji Pracy (wideo)