PZPN ma nowego sponsora trzech lig. Rekordowa umowa
Nowym sponsorem tytularnym 1. Ligi, 2. Ligi i 3. Ligi w piłce nożnej została firma bukmacherska Betclic. Wybrane mecze będą transmitowane w jej aplikacji.
Poprzednio sponsorem tytularnym 1. Ligi była Fortuna (od wiosny 2017 roku), 2. Ligi - eWinner (od wiosny 2021 roku), a 3. Liga nie miała takiego sponsora.
Umowa z firmą Betclic została zawarta na cztery sezony. - Betclic już od kilku lat angażuje się w rozwój sportu w Polsce. Jako sponsor jesteśmy aktywni nie tylko w piłce nożnej. Wyróżnikiem naszej marki w tym zakresie jest duże zaangażowanie i kreatywne podejście do działań sponsoringowych. Wybraliśmy własny kurs w komunikacji marketingowej i niezwykle istotne jest dla nas aktywizowanie kibiców poprzez liczne inicjatywy i ciekawe projekty - podkreśla Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic Polska.
- Fani mogą wyczekiwać z naszej strony atrakcji w mediach społecznościowych, ale także obecności na stadionach oraz w swoich miastach. Jeszcze przed startem sezonu rozpoczniemy nową kampanię wizerunkową, w której nasze zaangażowanie w polski futbol będzie odgrywać główną rolę - zapowiada.
CZYTAJ TEŻ: InPost przedłuża sponsoring piłkarskiej reprezentacji Polski
W związku z pozyskaniem nowego sponsora zmienia się identyfikacja wizualna wszystkich trzech lig. Logotyp firmy Betclic będzie widoczny w centralnym miejscu koszulek piłkarzy, a wszystkie mecze Betclic 1. Ligi i wybrane spotkania Betclic 2. Ligi będzie można obejrzeć za darmo w aplikacji spółki. - Kluby objęte patronatem Betclic otrzymają pokaźne wsparcie bazowe, jednak każdy z zespołów ma ponadto możliwość dołączenia do programu afiliacyjnego. W ramach niego, dzięki zaangażowaniu kibiców, Betclic przekaże klubom dodatkowe środki - dodaje Bartłomiej Płoskonka.
- Umowa z firmą Betclic to największa umowa sponsoringowa w historii rozgrywek klubowych w naszym kraju. Dzięki współpracy z firmą Betclic rozgrywki 1, 2 oraz 3. ligi mają niepowtarzalną szansę, aby wejść na wyższy poziom organizacyjny. Skorzystają na tym kluby występujące w tych rozgrywkach, jak również Polski Związek Piłki Nożnej - zapewnia Łukasz Wachowski, sekretarz generalny PZPN.
- Ogromnie cieszy nas nie tylko bezprecedensowa skala sponsoringu, obejmująca aż trzy poziomy rozgrywkowe, ale także wspólnie wypracowana z marką Betclic strategia, obejmująca uatrakcyjnienie produktu na wielu poziomach - broadcastu, contentu, aktywacji skierowanych do kibiców - dodaje.
Według nieoficjalnych doniesień w ramach umowy Betclic Polska będzie płacił rocznie ok. 15 mln zł: 10 mln klubom z 1. Ligi (trzy razy więcej niż poprzednio Fortuna), a ok. 5 mln zł klubom z dwóch niższych lig.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Nadchodząca współpraca to perspektywa dalszego rozwoju dla samych rozgrywek, ale przede wszystkim wymierne korzyści dla kibiców, którzy mogą oczekiwać wielu ciekawych projektów zarówno w przestrzeni online, jak i offline. Przed nami nowe wyzwania, na które pierwszoligowe środowisko jest gotowe – podkreśla Marcin Janicki, prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej.
Przez najbliższe trzy sezony mecze 1. Ligi, 2. Ligi, Pucharu i Superpucharu Polski, a także Ekstraligi i Pucharu Polski piłkarek nożnych, będą transmitowane przez Telewizję Polską. Publiczny nadawca zapowiedział, że pokaże ponad 1,7 tys. spotkań.
Dołącz do dyskusji: PZPN ma nowego sponsora trzech lig. Rekordowa umowa