Belvedere skupi się na wódce i globalnej promocji marki Sobieski
Grupa Belvedere, notowana na GPW pod nazwą Sobieski, chce w długoterminowej strategii skupić się na produkcji i sprzedaży wódki oraz globalnej promocji marki Sobieski, powiedział agencji ISB prezes spółki Krzysztof Tryliński. Nie wyklucza on emisji akcji w przyszłości.
"Długoterminowo chcemy się skoncentrować na średnim i wyższym segmencie wódki. Będziemy powoli wycofywać się z innych rodzajów alkoholi. Chcę zrobić z marki Sobieski megabrand w skali globalnej" - powiedział ISB Tryliński.
Od połowy 2010 roku Grupa rozpoczyna globalną kampanię reklamowo - handlową "Truth in vodka" i wprowadza nowe opakowanie, którego współautorem był ambasador marki Sobieski, hollywoodzki aktor Bruce Willis.
Tryliński nie wyklucza, że w przyszłości firma przeprowadzi emisję akcji.
"Możemy to rozważyć, w sytuacji potrzeb kapitałowych na inwestycje. Jednak mogłoby to się odbyć jak będzie już spokój, czyli skończą się sprawy sądowe i będziemy mogli zaprezentować inwestorom cały nasz potencjał" - dodał prezes Grupy Belvedere.
Z jego słów wynika, że firma może w tym roku zwiększyć sprzedaż 9-litrowych kartonów o 20% wobec 3 mln rok wcześniej i wypracować zysk.
Grupa Belvedere, zanotowała w 2009 roku obroty na poziomie 619 mln euro, co oznacza spadek o 27,6% w porównaniu do poprzedniego roku. Strata netto grupy wyniosła 177,6 mln euro (w stosunku do 61,2 mln euro w roku 2008).
Dołącz do dyskusji: Belvedere skupi się na wódce i globalnej promocji marki Sobieski