Droższe magazyny telewizyjne i poradnikowe. Bauer podnosi ceny
Wydawnictwo Bauer w związku z podwyżkami cen papieru i energii zdecydowało się podnieść ceny egzemplarzowe magazynów telewizyjnych i poradnikowych - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. W przyszłości nie wyklucza zwiększenia cen tytułów z pozostałych segmentów.
Wojna, pandemia, inflacja, rosnące ceny energii, a co za tym idzie – papieru - to wszystko sprawia, że wydawcy decydują się na podwyższanie cen drukowanych tytułów.
Jak się dowiadujemy, w ostatnim czasie podobne kroki podjęło Wydawnictwo Bauer. - Reagujemy na bieżąco na sytuację na rynku cen papieru i energii podejmujemy adekwatne decyzje - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Brzozowski, dyrektor public relations Bauera. - Na razie podwyższamy ceny magazynów telewizyjnych i poradnikowych, ale sytuacja jest dynamiczna i nie wykluczamy podobnych działań w przyszłości w odniesieniu do pozostałych segmentów – zastrzega.
Przykładowo najnowsze wydanie „Tele Tygodnia” kosztuje 2,69 zł (wcześniej było to 2,49 zł, a do końca ub.r. - 2,29 zł). Cena egzemplarzowa ostatniej „Przyjaciółki” to 2,69 zł (przedostatni numer kosztował 2,59 zł, a wcześniejsze – 2,49 zł), „Naj” - 2,59 zł (poprzednie wydanie kosztowało 2,49 zł, wcześniejsze 2,39 zł, a w ub.r. - 1,99 zł).
Inne wydawnictwa nie informują o ewentualnych podwyżkach, choć również ich nie wykluczają. - Stale obserwujemy rynek, ceny oraz reakcję konsumentów. Mamy świadomość rosnących cen produkcji magazynów papierowych. Na podstawie obserwacji i analiz podejmiemy decyzje co do konkretnych produktów - informuje Wirtualnemedia.pl Nina Żwirko, internal & external communication specialist z Burda Media Polska.
Zdrożała część dzienników i tygodników
Na przełomie ub. i br. podrożała spora grupa tytułów prasowych. Od początku stycznia cena „Gazety Wyborczej” we wtorki, środy i czwartki dziennik wzrosła 3,99 do 4,99 zł, a w piątki - z 5,99 do 6,99 zł (od kwietnia znów podniesiono cenę wydania piątkowego, a także sobotniego). Natomiast „Puls Biznesu” podrożał o 50 groszy do 8 zł.
Wzrosły też ceny 13 dzienników regionalnych wydawanych przez Polska Press oraz tygodników "Newsweek Polska", "Do Rzeczy", "Polityka" i "Sieci".
W marcu podrożał „Tygodnik Powszechny”. Wydawca wprost tłumaczył, że po ataku Rosji na Ukrainę „kryzys przeżywa także rynek produkcji papieru. Poza ograniczoną dostępnością problemem są kilkudziesięcioprocentowe »dopłaty energetyczne« do jego cen”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z początkiem grudnia 2021 roku wzrosły ceny egzemplarzowe dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet”. Wydająca je spółka Gremi Media uzasadniła to m.in. skokową podwyżką cen papieru. W październiku podwyższono cenę „Dziennika Gazety Prawnej”.
Dołącz do dyskusji: Droższe magazyny telewizyjne i poradnikowe. Bauer podnosi ceny