Bauer oraz Kolporter wciąż w konflikcie
Kolporter i Wydawnictwo Bauer nie osiągnęły porozumienia w sprawie współpracy. Tytuły Bauera wciąż nie są dostępne w punktach sprzedaży tego dystrybutora.
W czwartek wydawnictwo Bauer podało w oficjalnym komunikacie, że rozpoczyna intensywną ogólnopolską kampanię radiową, która ma poinformować, gdzie można się zaopatrzyć w jego tytuły. Wydawnictwo zapewnia, że pozostałe firmy dystrybucyjne sukcesywnie zwiększają zamówienia na jego pisma. W tej chwili są one dostępne w kioskach i punktach sprzedaży, zaopatrywanych przez firmy RUCH i Garmond oraz w salonach Empik, Relay i InMedio.
Zdaniem wydawnictwa Bauer, wina całej sytuacji leży po stronie „nierzetelnych działań” Kolportera, największego dystrybutora prasy w Polsce. - Kolporter wykorzystując swoją dominującą pozycję na rynku dystrybucji prasy usiłował i nadal usiłuje narzucić nam niekorzystne warunki współpracy poprzez stosowanie przymusu zawarcia długoterminowej umowy handlowej opartej na skrajnie wysokich warunkach marżowych. Jednocześnie działania Kolportera skutecznie ograniczają dostęp innym dystrybutorom do sieci handlowej, do której Kolporter obecnie jest dostawcą prasy, nawet jeśli nie jest ona jego własnością - wyjaśnia Maciej Brzozowski, rzecznik prasowy wydawnictwa Bauer.
Brzozowski dodaje, że stanowisko Kolportera nie uległo dotychczas zmianie mimo wielokrotnych wysiłków i prób osiągnięcia porozumienia ze strony Bauera. - Co więcej, monopolistyczne działania ze strony Kolportera zbiegły się z budzącym kontrowersje zniknięciem z rynku jednego z dystrybutorów prasy firmy Franpress z Wrocławia, której punkty zostały głównie przejęte przez Kolporter, co jeszcze bardziej umocniło jego pozycję wobec wszystkich wydawców - uzupełnia Brzozowski.
Kolporter zareagował na całą sytuację jednym oświadczeniem. - Prezentowane przez wydawnictwo Bauer stanowisko jest nieuprawnione, sprzeczne z dobrymi obyczajami i godzi w interes Kolportera. Wobec wygaśnięcia obowiązującej do końca minionego roku umowy, Kolporter prowadzi negocjacje i rozmowy z wydawnictwem Bauer. Prowadzone rozmowy stanowią negocjacje dwóch równorzędnych partnerów biznesowych o zbliżonej pozycji rynkowej - czytamy w oświadczeniu.
- Stanowczo protestujemy przeciwko rozpowszechnianiu przez Bauera informacji nie mających potwierdzenia w okolicznościach faktycznych w związku z prowadzonymi rozmowami. Przedstawione przez wyd. Bauer oświadczenie, zawierające informacje godzące w dobre imię Kolportera poczytujemy jako wyraz wywierania medialnej presji w celu wymuszenia korzystnej pozycji negocjacyjnej - napisał rzecznik prasowy Kolportera.
Bauer wydaje kilkadziesiąt tytułów, w tym m.in. „Tele Tydzień” oraz „Twój Styl”, które są liderami w swoich segmentach.
Dołącz do dyskusji: Bauer oraz Kolporter wciąż w konflikcie