Bauer wycofuje się z rynku prasowego w Czechach i na Słowacji. Jego magazyny kupuje MAFRA
Czeska firma MAFRA przejmuje od Bauer Media Group jej biznes prasowo-internetowy w Czechach i na Słowacji, obejmujący kilkadziesiąt tytułów prasowych i związane z nimi serwisy internetowe. Bauer Media Group tłumaczy, że skupia się na swoich najważniejszych rynkach.
Nie podano, ile MAFRA zapłaci za zasoby prasowo-internetowe Bauer Media Group w Czechach i na Słowacji. Żeby transakcja mogła zostać zrealizowana, trzeba jeszcze uzyskać pozwolenia urzędu antymonopolowego.
Bauer Media Group w obu krajach wydaje pisma kobiece (m.in. luksusowe i poradnikowe), męskie, TV guidy, pisma yellow, motoryzacyjne i z krzyżówkami, a także związane z nimi serwisy internetowe. Portfolio koncernu w Czechach obejmuje m.in. lokalne wersje magazynów Claudia”, „Tina”, „Cosmopolitan”, „Harper’s Bazaar”, „Eqsuire”, „Nostalgia”, „Retro”, „Chwila dla Ciebie”, „TV14”, „TV Max” i „Top Gear”, a na Słowacji - m.in. lokalne edycje pism „TV Max”, „Chwila dla Ciebie” i „Happy”.
Transakcja z MAFRA nie dotyczy należących do Bauer Media Group słowackiej stacji RádioExpres, a także firmy NetBrokers Holding działającej i w Czechach, i na Słowacji.
W komunikacie prasowym Bauer Media Group tłumaczy, że wycofuje się z rynku prasowego i internetowego w tych dwóch krajach, ponieważ zgodnie z przyjętą strategią chce wzmacniać swoją obecność w krajach i sektorach, w których ma szanse być liderem. Tam koncern zamierza się rozwijać także poprzez przejęcie oraz uruchamianie nowych tytułów i modeli biznesowych. Natomiast na innych rynkach prowadzi przegląd opcji strategicznych, z których jedną jest sprzedaż swoich zasobów.
Firma zaznaczyła, że w najbliższych latach nastąpią kolejne zmiany w jej portfolio.
MAFRA wydaje w Czechach dzienniki i tygodniki
- Zbliżające się przejęcie biznesu Bauera nie wpłynie na działalność biznesową ani codzienną pracę w jego tytułach w Czechach i na Słowacji - zaznacza Štěpán Košík, prezes firmy MAFRA. - Przeciwnie, jesteśmy przekonaniu, że w połączeniu z obecną silną pozycją MAFRA w innych sektorach rynku wydawniczego będziemy mogli dalej rozwijać tytuły Bauera i zapewniać najlepsze korzyści ich odbiorcom oraz naszym partnerom biznesowym - dodał Košík
MAFRA jest jedną z czołowych firm na czeskim rynku mediów. Wydaje m.in. dzienniki „Mladá fronta DNES”, „Lidové noviny” i „Metro”, tygodniki „TÉMA” i „5plus2”, portale internetowe iDNES.cz,Lidovky.cz i Mobil.cz, a także nadaje stację telewizyjną Óčko oraz rozgłośnię Impuls radio.
MAFRA należy do holdingu Agrofert obejmującego też firmy z sektora rolniczego, chemicznego, budowniczego i energetycznego. Założycielem i wieloletnim właścicielem Agrofertu jest Andrej Babis, premier Czech. W ub.r. musiał sprzedać firmę swojej rodzinie i współpracownikom w związku z nowymi przepisami dotyczącymi konfliktu interesów.
Dołącz do dyskusji: Bauer wycofuje się z rynku prasowego w Czechach i na Słowacji. Jego magazyny kupuje MAFRA