Bardzo słaba widownia “Wiadomości z drugiej ręki”, 5 mln zł z reklam
48-odcinkowy serial obyczajowy “Wiadomości z drugiej ręki” oglądało w TVP 2 średnio 600 tys. widzów, co dało stacji czwarte miejsce w rynku telewizyjnym i obniżyło jej wyniki względem ub.r. Produkcja z reklam przyniosła tylko 5 mln zł.
Serial nadawany był od poniedziałku do czwartku o 18.50 począwszy od 5 września br. Ostatni odcinek nadano 28 listopada. Średni udział produkcji wyniósł zaledwie ok. 4,67 proc. zarówno w grupie 4+ jak i w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Rok temu, gdy o mniej więcej tej samej porze Dwójka nadawała “Licencję na wychowanie”, antena notowała widownię wynoszącą 770 tys. osób, a jej udział plasował się na poziomie 5,78 proc. w 4+ i 6,26 proc. w 16-49.
W czasie pokazywania “Wiadomości z drugiej ręki” Dwójka zajmowała odległe, czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem z udziałem w 4+ na poziomie 26,08 proc. była telewizja TVN, emitująca wtedy “Detektywów” i “Fakty”, drugie miejsce zajął Polsat (21,16 proc.; “Wydarzenia”), a przed TVP 2 znalazła się też siostrzana TVP 1 (19,05 proc.; “Jaka to melodia?”, “Wieczorynka”). Identyczna kolejność stacji była w grupie komercyjnej.
>>> “Rezydencja” radzi sobie coraz słabiej
Wpływy z reklam emitowanych przed i po odcinkach serialu wyniosły 5 mln zł. Produkcję śledziły głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
“Wiadomości z drugiej ręki” były adaptacją komediowej telenoweli argentyńskiej “Los exitosos Pells”. Serial w krzywym zwierciadle pokazywał medialną rzeczywistość, m.in. pracę w kanale informacyjnym. W obsadzie znaleźli się m.in. Wojciech Mecwaldowski, Magdalena Łaska, Maja Hirsch i Waldemar Błaszczyk. Producentem wykonawczym była firma Endemol Polska.
Obecnie w paśmie “Wiadomości...” TVP 2 rozpoczęła emisję powtórek “Licencji na wychowanie”.
Top 10 odcinków “Wiadomości z drugiej ręki”
TOP10 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
12-09-2011 | 922 707 | 8,38% | 6,62% |
10-10-2011 | 752 111 | 5,57% | 5,95% |
26-09-2011 | 689 358 | 5,99% | 6,64% |
08-09-2011 | 686 703 | 5,69% | 5,07% |
18-10-2011 | 685 734 | 5,09% | 5,71% |
15-09-2011 | 678 625 | 5,89% | 6,78% |
02-11-2011 | 674 141 | 4,85% | 5,38% |
19-09-2011 | 670 645 | 5,57% | 5,09% |
14-11-2011 | 668 849 | 4,70% | 4,55% |
07-09-2011 | 658 256 | 6,12% | 5,48% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 3 343 469 | 26,08% | 23,72% |
Polsat | 2 712 975 | 21,16% | 20,81% |
TVP 1 | 2 442 488 | 19,05% | 16,35% |
TVP2-Wiadomości... | 598 433 | 4,67% | 4,66% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 40,32% | 84 |
Kobiety | 59,68% | 115 | |
Wiek | 4-9 | 2,56% | 43 |
10-15 | 4,82% | 71 | |
16 - 19 | 3,39% | 61 | |
20 - 24 | 3,19% | 41 | |
25 - 29 | 4,03% | 45 | |
30 - 34 | 7,26% | 88 | |
35 - 39 | 5,55% | 75 | |
40 - 44 | 5,89% | 92 | |
45 - 49 | 7,66% | 111 | |
50 - 54 | 13,11% | 163 | |
55 - 59 | 8,18% | 106 | |
60 | 34,36% | 170 | |
Wlk. miasta | Wieś | 45,63% | 117 |
< 50 tys. | 25,45% | 106 | |
50-100 tys. | 4,93% | 57 | |
100-200 tys. | 5,51% | 68 | |
> 200 tys. | 18,48% | 92 | |
Zawód | Top management | 6,49% | 75 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,50% | 97 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,06% | 90 | |
Emeryci | 41,10% | 160 | |
Inni | 19,85% | 65 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 53,60% | 119 |
Średnie | 28,69% | 97 | |
Wyższe | 10,32% | 82 | |
Inne | 7,38% | 58 |
Dołącz do dyskusji: Bardzo słaba widownia “Wiadomości z drugiej ręki”, 5 mln zł z reklam
Ciekawe czy będzie 2 sezon?