SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bakoma SuperMarką 2004

Bakoma została wybrana supermarką polskiego rynku spożywczego

Taki rezultat przyniosły badania przeprowadzone przez firmę Target Group Badania i Doradztwo w ramach projektu badawczego "Supermarki polskiego rynku". Wyniki tego badania, dotyczące rynku spożywczego, zostały opublikowane w majowym numerze magazynu "Brief".

Obok Bakomy, najlepiej w badaniach wypadły Wedel oraz Danone, Polacy właśnie te trzy marki ocenili najwyżej pośród wszystkich marek na rynku spożywczym w Polsce. Badania obejmowały następujące obszary - popularność, jakość produktów oraz reklam, charakter i związek emocjonalny z konsumentem.

Bakoma triumfowała w rankingu "najpopularniejsza marka na rynku artykułów spożywczych". Miano najpopularniejszej przyznało jej aż 16,2 proc. Polaków. Za Bakomą uplasował się Wedel (15,4 proc.), Danone (12,8 proc.), Tymbark (11,2 proc) oraz Prince Polo (10,4 proc.).

Bardzo dobrze oceniona została także jakość produktów Bakomy - za wysokiej jakości uważa je aż 90,8 proc. Polaków. Lepszy wynik zanotował Wedel (97,2 proc.). Za Bakomą uplasowały się Danone i Tymbark (po 85,6 proc.).

Polacy docenili również reklamy Bakomy - za wysokiej jakości uważa jej aż 81 proc. respondentów. Lepszy wynik mają jedynie reklamy Prince Polo (86 proc.). Bezpośrednio za Bakomą uplasowały się reklamy Wedla (80,6 proc.) oraz Danone (76,6 proc.).

Bakoma zdołała także zbudować silny związek emocjonalny z klientami, o czym świadczy jej pozycja lidera w wynikach badań przywiązania do marki. To jej brakowałoby Polakom najbardziej, gdyby znikła z rynku.

Wysoka pozycja Bakomy to wynik nowego wizerunku, który stworzyła dla Bakomy agencja DEMO Effective Launching. Zwraca on uwagę na polskie korzenie marki. Reklamy Bakomy podkreślają naturalność jej polskich składników, radość i przyjemność płynące ze spożywania jej produktów, odwołują się do wartości narodowych. Jak podkreślają autorzy badania, to właśnie te czynniki w największym stopniu decydują o popularności marek na rynku spożywczym.

Dołącz do dyskusji: Bakoma SuperMarką 2004

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl