Co czwarty konsument zwraca uwagę na skład kupowanych produktów
24 proc. konsumentów czyta etykiety ze składem kupowanych produktów. Głównie są to osoby po 55. roku życia - wynika z badania IRCenter.
58 proc. polskich internautów zwraca uwagę na składy produktów, które kupują. Zupełnie nie zwraca na to uwagi 15 proc. badanych. 28 proc. z kolei nie ma na ten temat zdania.
Składy kupowanych produktów mają większe znaczenie dla kobiet (60 proc. wobec 40 proc. panów) oraz osób po 55. roku życia. Jest to również ważniejsze dla mieszkańców miast niż wsi oraz dla osób posiadających dzieci. Analitycy IRCenter nie wskazują natomiast zależności między wysokością dochodów a zwracaniem uwagi na składy kupowanych produktów. Wyróżniającą się grupą pod tym względem są jedynie internauci, którzy zarabiają 3-4 tysiące netto.
Wśród najbardziej wyróżniających stwierdzeń w badaniu psychograficznym znalazły się wiara we własną sprawczość („lubię brać sprawy w swoje ręce”) i chęć do testowania produktów („lubię testować nowe produkty”) przy jednoczesnym zaufaniu do tradycji („Ufam tradycji – stoi za nią mądrość wielu pokoleń”).
Dane przestawione w raporcie opierają się na badaniu CAWI przeprowadzonym na reprezentatywnej grupie 1011 dorosłych internautów polskich w marcu 2018 roku.
Dołącz do dyskusji: Co czwarty konsument zwraca uwagę na skład kupowanych produktów