Dwie trzecie osób w wieku 13-24 lat korzysta z telewizora
Opinie, że młodzież nie korzysta z telewizorów, tylko ze smartfonów i komputerów są przesadzone. Z badania Horowitz Research State of Gen Z 2021 wynika, że aż 66 proc. osób w wieku 13-24 lat używa telewizora codziennie lub niemal codziennie. Często do oglądania serwisów streamingowych.
Badanie Horowitz Research State of Gen Z opisuje preferencje pokolenia Z, które nie znało świata bez dostępu do sieci. Analitycy wykazali, że ośmiu na dziesięciu (78 procent) badanych w wieku od 13 do 24 lat ogląda treści streamingowe (programy telewizyjne, seriale, filmy, sport) przynajmniej raz w tygodniu, podczas gdy 79 procent gustuje w krótkich formach (krótkie klipy, treści generowane przez użytkowników, transmisje na żywo z gier wideo, filmy w mediach społecznościowych).
Zobacz także: Młodzi wolą streaming od płatnej telewizji
Nie tylko smartfony
Badanie Horowitza wykazało, że pokolenie Z dzieli swój czas oglądania raczej równomiernie między treści długie i krótkie ( to odpowiednio 46 proc. i 54 proc. czasu). Osoby w wieku od 13 do 17 roku życia spędzają nieco więcej czasu przy oglądaniu krótkich treści wideo w porównaniu do osób w wieku 18-24 lata, które równie dużo czasu poświęcają krótkim i długim treściom.
Wbrew powszechnemu przekonaniu, młodzi ludzie nie oglądają wszystkiego na smartfonach. Praktycznie wszyscy (91 proc.) przedstawicieli pokolenia Z korzystają ze smartfona codziennie lub prawie codziennie, a dwóch na trzech (66 proc.) korzysta również z telewizora. W rzeczywistości badanie wykazało, że 6 na 10 Przedstawicieli Pokolenia Z ma telewizor w sypialni.
Zobacz także: Disney+ wyprzedzi Netflix w 2028 roku. 1,75 mld subskrypcji streamingowych
Co oglądają młodzi widzowie?
Pokolenie Z (urodzeni od drugiej połowy lat 90 do 2010 roku) korzystają średnio z 5,5 usług streamingowych. 30-latkowie i 40-latkowie używają większej liczby serwisów regularnie, bo aż 7,5. Netflix jest najpopularniejszą platformą wśród młodych użytkowników (78 proc.), ale intensywnie korzystają oni również z Disney +, Hulu, Prime Video i HBO Max. Popularne są też bezpłatne usługi, takie jak YouTube i The Roku Channel. Najpopularniejsze gatunki telewizyjne wśród przedstawicieli pokolenia Z to filmy, seriale animowane, kreskówki, dramaty i anime. 55 proc. najmłodszych widzów twierdzi, że ogląda przynajmniej raz na tydzień treści telewizyjne na żywo.
Zobacz także: Disney+ pokona w Polsce Netfliksa? „Może mieć mały problem"
- Nie jest prawdą, że młodzi „nigdy” nie oglądają długich treści telewizyjnych i że „nigdy” nie używają ekranu innego niż ich telefonu i że „nigdy” nie oglądają telewizji na żywo - zauważyła Adriana Waterston, Chief Revenue Officer and Insights & Strategy Lead w Horowitz. - Zrozumienie, że istnieją niuanse nawyków medialnych pokolenia Z, daje markom medialnym możliwość zwiększenia zaangażowania i stworzenia unikalnych doświadczeń dla pokolenia cyfrowych tubylców na wielu platformach i w różnych formatach. Podczas gdy platformy i technologie, które posiadają, są różne, wszyscy podzielamy pragnienie, aby czasami usiąść wygodnie i dać się wciągnąć w atrakcyjną, wysokiej jakości dłuższą produkcję - dodała.
Dołącz do dyskusji: Dwie trzecie osób w wieku 13-24 lat korzysta z telewizora