„Azja Express” hitem TVN. Stacja zyskała 500 tys. widzów
Nowy reality-show „Azja Express” po trzech pierwszych odcinkach ogląda w TVN średnio 1,75 mln osób, o 500 tys. widzów więcej niż program „Kto poślubi mojego syna?” pokazywany w tym paśmie rok temu. TVN w czasie emisji formatu jest liderem rynku telewizyjnego.
Program „Azja Express” na antenie TVN pokazywany jest w środy o godz. 21.30, począwszy od 7 września br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków programu wyniosła 1,75 mln osób, co przełożyło się na 14,42 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 20,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,74 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Oglądalność formatu odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
07-09-2016 | 21:30:48 | 22:56:29 | 2 078 063 | 17,24% | 1 289 504 | 24,43% |
14-09-2016 | 21:30:21 | 22:59:48 | 1 592 865 | 12,73% | 991 343 | 18,02% |
21-09-2016 | 21:30:48 | 22:57:23 | 1 571 624 | 13,32% | 1 019 278 | 19,75% |
Średnio: | 1 747 691 | 14,42% | 1 100 077 | 20,70% |
Dla porównania, emitowany niemal w tym samym paśmie w analogicznym okresie ub.r. drugi sezon programu „Kto poślubi mojego syna?” gromadził średnio 1,25 mln widzów, co przekładało się na 9,05 proc. udziału w grupie 4+ i 11,11 proc. w 16-49. Oznacza to, że TVN w tym paśmie zyskał 500 tys. oglądających.
TVN w paśmie nadawania „Azji Express” zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest TVP2 z udziałem na poziomie 13,25 proc., nadająca w tym czasie gł. „Na sygnale”. Trzecia jest TVP1 (8,76 proc.; gł. „Hit Hit Hurra!”, „Magazyn śledczy Anity Gargas” i Legia Warszawa - Borussia Dortmund), a czwarty - Polsat (8,08 proc.; „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” i „Rinke za kratami”).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN jest zdecydowanym liderem. Druga jest tutaj Dwójka, trzeci Polsat, a czwarta - Jedynka.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVN - Azja Express | 1 747 691 | 14,42% | 1 100 077 | 20,70% | 1 366 587 | 17,74% |
TVP2 | 1 606 365 | 13,25% | 544 511 | 10,25% | 921 882 | 11,97% |
TVP1 | 1 062 117 | 8,76% | 416 245 | 7,83% | 597 662 | 7,76% |
Polsat | 979 691 | 8,08% | 526 540 | 9,91% | 670 553 | 8,71% |
„Azja Express” to reality-show realizowany na podstawie holendersko-belgijskiego formatu „Peking Express”, w którym bierze udział osiem duetów. Program zakłada rywalizację par złożonych z gwiazd, które mają przebyć wyznaczoną trasę, dysponując minimalnym budżetem w kwocie 1 dolara na dzień na osobę (suma ta musi wystarczyć na wyżywienie, nocleg oraz transport). Drużyna, która dotrze jako ostatnia do wyznaczonego w danym odcinku celu jest eliminowana.
Na udział w show zdecydowali się m.in.: Hanna Lis, Łukasz Jemioł, Agnieszka Włodarczyk, Iza Miko, Leszek Stanek, Pascal Brodnicki, Małgorzata Rozenek i Radosław Majdan. Program prowadzi Agnieszka Woźniak-Starak.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w sierpniu br. wyniósł 9,51 proc.
Dołącz do dyskusji: „Azja Express” hitem TVN. Stacja zyskała 500 tys. widzów