AOL przejmuje The Huffington Post za 315 mln USD
AOL (America Online) za 315 milionów dolarów kupuje popularny lewicujący magazyn internetowy "Huffington Post".
The Huffington Post to założony w 2005 roku przez Ariannę Huffington i Kennetha Lerera serwis, który jest popularnym i wpływowym źródłem informacji dla wielu Amerykanów. Z danych comScore wynika, że w grudniu ubiegłego roku portal odwiedziło prawie 25 milionów unikalnych użytkowników.
W ramach transakcji powstanie grupa medialna The Huffington Post Media Group, która będzie połączeniem przejmowanego serwisu ze stronami należącymi do AOL (m.in. Engadget, TechCrunch, Moviefone, MapQuest, AOL Music, AutoBlog i Patch). Na czele tej grupy, która będzie docierała do 270 milionów internautów z całego świata (w tym 117 mln Amerykanów), stanie Arianna Huffington.
AOL zapłaci za The Huffington Post 315 milionów dolarów, z czego 300 milionów dolarów w gotówce, a resztę w akcjach. Transakcja ma zostać sfinalizowana pod koniec I lub na początku II kwartału.
Arianna Huffington powiedziała, że fuzja z AOL jest dla jej magazynu "jak przesiadka z szybkiego pociągu go ponaddźwiękowego odrzutowca".
Huffington, z domu Stasinopulos, imigrantka z Grecji, jest od wielu lat gwiazdą debat politycznych w telewizji. W latach 90. była żoną kalifornijskiego multimilionera, który wydał rekordową sumę z własnej kieszeni na kampanię w wyborach do Kongresu, ale poniósł porażkę.
W ostatnich latach, w dyskusjach panelowych i na łamach swego magazynu, Huffington prezentuje poglądy usytuowane na lewo od administracji prezydenta Baracka Obamy, którego często krytykuje za ustępstwa wobec Wall Street i wielkiego biznesu.
Jak zauważył poniedziałkowy "New York Times", fuzja AOL z jej magazynem może narazić koncern medialny na zarzut politycznej stronniczości.
Huffington powiedziała, że jej poglądy całkowicie zgadzają się z poglądami dyrektora naczelnego AOL Tima Armstronga.
Dołącz do dyskusji: AOL przejmuje The Huffington Post za 315 mln USD