Antyweb ze wzrostem wpływów o 29 proc. i podwojonym zyskiem
W ub.r. Antyweb, wydawca serwisów technologicznych Antyweb.pl i Antyapps.pl, osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 29 proc. do 3,09 mln zł, a jego zysk netto poszedł w górę z 616,8 tys. zł do 1,28 mln zł.
Zdecydowana większość wpływów Antywebu pochodzi z usług marketingowych: emisji reklam, treści content marketingowych i ogłoszeń o pracę. Przy sprzedaży swojej oferty marketingowej spółka współpracuje z agencją Autentika.
Z czego wynika wzrost przychodów firmy w ub.r.? - Internet stał się dla wielu firm jedyną możliwością dotarcia do klientów, zauważalna więc była intensyfikacja działań. Koncentracja na głównej tematyce serwisu jaką od zawsze są nowe technologie pomogła nam w współpracy z firmami technologicznymi w tym trudnym dla wszystkich okresie - mówił nam jesienią ub.r. Grzegorz Marczak, prezes i większościowy udziałowiec Antywebu.
Według badania Mediapanel w grudniu ub.r. przeglądarkowa odsłona Antywebu zanotowała 2,72 mln użytkowników i 9,35 proc. zasięgu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Minimalny wzrost kosztów
Wydatki operacyjne Antywebu w ub.r. wyniosły 1,7 mln zł, po wzroście rok do roku o 0,3 proc.
Nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 922,7 tys. zł do 1 mln zł, natomiast koszty usług obcych zmalały z 697 do 632,5 tys. zł, zużycia materiałów i energii - z 35,7 do 25,5 tys. zł, a amortyzacji - z 18,9 do 13,6 tys. zł.
Pozostałe przychody operacyjne poszły w górę z 8,2 do 56,1 tys. zł, koszty finansowe - z 0,02 do 6,1 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne zmalały z 23,9 do 15,1 tys. zł.
Antyweb nie skorzystał z żadnej z państwowych tarcz pomocowych uruchomionych po wybuchu epidemii.
Zysk na dywidendę
Mocno wzrosły wyniki zyskowności firmy. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 698,1 tys. zł do 1,39 mln zł, zysk brutto - z 685,1 tys. zł do 1,42 mln zł, a zysk netto - z 616,8 tys. zł do 1,28 mln zł.
67,1 proc. udziałów Antywebu należy do Grzegorza Marczaka, a 32,9 proc. do spółki Haprin. W drugiej połowie marca na walnym zebraniu wspólnicy na walnym zebraniu zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto firmy zostanie im wypłacony jako dywidenda.
Dołącz do dyskusji: Antyweb ze wzrostem wpływów o 29 proc. i podwojonym zyskiem