Answear przejmuje Sneakerstudio i PRM. Zapłaci 19 mln zł w akcjach
Odzieżowa platforma e-commerce Answear uzgodniła warunki przejęcia marek Sneakerstudio oraz PRM sprzedających m.in. obuwie i odzież luksusową. Zapłaci swoimi akcjami nowej emisji, wartość transakcji wyniesie maksymalnie 18,85 mln zł.
W ramach transakcji Answear przejmie zorganizowaną część przedsiębiorstwa Fashion Trends Group, obejmującą m.in. witryny internetowe Sneakerstudio oraz PRM, a także dwa butiki stacjonarne, kontrakty z markami oraz zespoły odpowiedzialne za sprzedaż i marketing.
Sprzedającymi są założyciel obu marek Łukasz Lepczyński i luksemburska spółka JPO Invest. Transakcję negocjowano od listopada ub.r., a w czwartek podpisano umowę przedwstępną.
Zakłada ona, że w zamian za marki Sneakerstudio oraz PRM spółka Fashion Trends Group obejmie maksymalnie 650 tys. nowych akcji Answear po 29 zł za sztukę. Oznacza to wartość transakcji w wysokości 18,85 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
350 tys. walorów ma zostać objęte przez Fashion Trends Group wraz z finalizacją transakcji (zaplanowano ją na 1 lipca br., z możliwością przedłużenia o miesiąc), maksymalnie 200 tys. w ciągu kolejnych 60 dni (ostateczna liczba będzie zależeć od wartości kapitału obrotowego i długu netto zorganizowanej części przedsiębiorstwa), a maksymalnie 100 tys. do 2033 roku. Objętych akcji nie będzie można sprzedawać do końca 2024 roku.
O emisji akcji zdecyduje walne zgromadzenie Answear, które odbędzie się w marcu lub kwietniu.
Co oferują Sneakerstudio i PRM
Sneakerstudio działalność zaczęło w 2015 roku od butiku stacjonarnego na krakowskim Kazimierzu. Obecnie prowadzi sklepy internetowe w wielu krajach z Europy Środkowo-Wschodniej, a także globalna platformę w języku angielskim dla klientów z Europy Środkowej. Oferuje buty takich marek jak Adidas Originals, New Balance, Carhartt czy Veja.
PRM sprzedaje odzież z segmentu luksusowego streetwearu i mody. Ma globalną witrynę internetową i butik stacjonarny w centrum Warszawy, oferuje produkty takich marek jak Y-3, A.P.C., Marni, A-Cold-Wall, MISBHV czy Rick Owens.
W komunikacie Answear przekonuje, że przejęcie obu marek wzmocni pozycję firmy „jako jednego z wiodących podmiotów branży fashion e-commerce działającego na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz samej marki Answear w kierunku premium fashion & lifestyle, a także pozwoli na rozszerzenie działalności firmy o nowy segment i grupy klientów”.
- Spodobały nam się brandy, które przede wszystkim wyróżniają się unikalną ofertą premium streetwear & sneakers. Dzięki temu połączeniu poszerzamy obszar naszej działalności i możliwość dotarcia do nowych grup klientów z dedykowanymi liniami produktowymi, w tym Gen Z czy klientów zainteresowanych produktami z półki premium i produktów luksusowych - argumentuje Krzysztof Bajołek, prezes Answear. - Wszelkie prognozy zakładają dynamiczny wzrost rynku produktów premium, w co my również wierzymy i uważamy, że ta transakcja pozwoli nam jeszcze szybciej wejść w ten segment i skutecznie się w nim rozwijać - dodaje.
Według wstępnych danych sprzedażowych Sneakerstudio i PRM w ub.r. zanotowały 136 mln zł przychodów, a w br. mają osiągnąć dodatnią rentowność.
- Bardzo cieszymy się z połączenia sił z tak renomowanym graczem jak Answear, który nie raz już udowodnił jak świetnie zorganizowaną jest firmą, co widać po osiąganych wynikach. Dzięki niezawodnej logistyce i świetnym systemom e-commerce, obsługuje klientów na najlepszym poziomie. Mocno wierzę, że połączenie tych obszarów wraz z unikalnymi brandami, które tworzyliśmy przez ostatnie lata, będzie istotnym krokiem w naszym rozwoju i pomoże nam wypłynąć na jeszcze szersze wody - komentuje Łukasz Lepczyński.
W 2021 roku cała Fashion Trends Group przy 173 mln zł przychodów ze sprzedaży (co oznacza 33 proc. wzrostu rdr) zanotowała stratę netto w wysokości ok. 3 mln zł. Przychody za rok 2022 ukształtowały się na podobnym poziomie, a strata na działalności operacyjnej, według wstępnych szacunków spółki, pogłębiła się. Na pogorszenie wyników wpływ miały przede wszystkim braki w kapitale obrotowym, zawirowania rynkowe (pandemia, wybuch wojny w Ukrainie), zwiększone koszty działalności związane z prowadzonymi projektami rozwojowymi, braki technologiczne i zbyt mała skala działalności na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
Answear liczy na synergie operacyjne i produktowe
- Wiemy, że spółka (Fashion Trends Group - przyp.) w ostatnim czasie miała wiele wyzwań, typowych dla firm o mniejszej skali operujących w tak nieprzewidywalnych okolicznościach jak te w ostatnich miesiącach, ale udało jej się ten okres przetrwać i jesteśmy przekonani, że z naszym wsparciem, temu projektowi uda się w najbliższych latach osiągnąć sukces - zaznacza Krzysztof Bajołek.
- Oczywiście na tym etapie nie chcielibyśmy zdradzać zbyt wielu szczegółów odnośnie naszych planów rozwoju, ale możemy powiedzieć, że widzimy spory potencjał w tej kategorii produktowej na rynkach, na których obecnie funkcjonuje Answear, a także sporo synergii w obszarach produktowych i operacyjnych obu biznesów. Chcemy dalej rozwijać przejmowane brandy, wykorzystując przy tym rozwiązania e-commerce i logistyczne wypracowane przez Answear.com. Wchodząc w ten segment, który z założenia generuje wyższe koszyki, a przy tym utrzymując jakość oraz niższe koszty jednostkowe operacji dzięki skali jaką już generuje Answear, daje ciekawe perspektywy do osiągnięcia dobrej rentowności sprzedaży w nowych sklepach i dotarcia do nowych grup klientów - opisuje.
Answear ze swoją platformą jest obecny w 11 krajach z Europy, na początku 2021 roku zadebiutował na warszawskiej giełdzie. W czterech kwartałach zakończonych we wrześniu ub.r. firma osiągnęła 868,3 mln zł przychodów i 16,33 mln zł zysku netto, wobec 683,52 mln zł wpływów i 22,88 mln zł zysku netto w 2021 roku.
W czwartym kwartale ub.r. według wstępnych danych jej przychody ze sprzedaży online zwiększyły się rdr o 33 proc. do 375 mln zł.
Kapitał spółki dzieli się obecnie na 17,49 mln akcji, na koniec czwartkowej sesji kurs wynosił 29,15 zł, co dawało 509,9 mln zł kapitalizacji. Przez ostatnie kilka miesięcy akcje mocno podrożały, od dołka latem ub.r. na poziomie ok. 16-18 zł.
Głównymi akcjonariuszami Answear są Forum X FIZ (58,89 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu) i MCI.Private Ventures FIZ (24,6 proc.).
Dołącz do dyskusji: Answear przejmuje Sneakerstudio i PRM. Zapłaci 19 mln zł w akcjach