SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Answear.com: wpływy 55 proc. w górę, 8,8 mln zł zysku, więcej na marketing

E-sklep odzieżowy Answear.com w pierwszej połowie br. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 55,6 proc. do 269,6 mln zł i zysku netto z 2,52 do 8,76 mln zł. Mocniej rośnie biznes platformy za granicą.

Wpływy Answear.com w Polsce w zeszłym półroczu zwiększyły się rok do roku o 41,2 proc. do 75,1 mln zł. Przychody w innych krajach Unii Europejskiej poszły w górę o 66,6 proc. do 153,1 mln zł, a na Ukrainie - o 47 proc. do 41,3 mln zł.

Answear.com oprócz Polski działa w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej, są to Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Ukraina i Grecja.

- W I poł. 2021 zanotowaliśmy 71 mln odwiedzin, a rosnący współczynnik konwersji do 2,21% w pierwszej połowie 2021 r. przekłada się bezpośrednio na zwiększenie liczby zamówień składanych przez naszych klientów. Szczególnie ważny jest wzrost średniej wartości zamówienia: poprawa tego parametru przekłada się na rentowność firmy, ponieważ przy stałym koszcie wysyłki i płatności, bezpośrednie koszty sprzedaży jednostkowego zamówienia są w ujęciu procentowym niższe dla wyższych paragonów - napisał zarząd Answear.com w komentarzu do wyników.

- Tendencja wzrostu średniego paragonu powinna utrzymać się w latach następnych, zarówno poprzez zwiększanie udziału marek premium w ofercie, jak i intensyfikację działań marketingowych skierowanych na poprawę tego parametru - dodał.

Na Answear.com coraz więcej marek premium

Obecnie w ofercie Answear.com jest 116 tys. unikalnych produktów (z czego 9,4 tys. przypada na markę własną Answear LAB), wobec 85 tys. rok wcześniej.

Udział ubrań zwiększył się rok do roku z 51 do 54 proc., akcesoriów - z 18 do 19 proc., a obuwia zmalał z 31 do 27 proc. Marki premium zanotowały wzrost udziału z 42 do 51 proc., marki ze średniego przedziału cenowego - spadek z 30 do 26 proc., a marki tanie - spadek z 28 do 23 proc.

Przychody ze sprzedaży marki Answear LAB zwiększyły się z 13,6 do 14,5 mln zł.

15 proc. sprzedaży na marketing

Koszty operacyjne Answear.com wzrosły ze 164,84 do 255,83 mln zł, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów - ze 102,68 do 148,71 mln zł.

Nakłady na usługi obce poszły w górę z 24,64 do 35,96 mln zł, a na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze - z 13,81 do 24,7 mln zł.

- Rosnące przychody ze sprzedaży przy jednoczesnej poprawie marży pozwoliły na zwiększenie budżetu marketingowego do poziomu 15,1 proc. sprzedaży online w I poł. 2021 wobec 11,1 proc. w I poł. 2020. Dzięki temu Answear.com zrealizował w okresie objętym sprawozdaniem dwie szerokozasięgowe kampanie medialne w TV i video on-line, co jest osiągnięciem bez precedensu w historii firmy - opisał zarząd.

- Pomimo znaczącego wzrostu wydatków marketingowych, dzięki wzrostowi skali działalności oraz rozwodnieniu kosztów stałych, Answear.com uzyskał rentowność na poziomie EBITDA w wysokości 6,5 proc. przychodów ze sprzedaży. Obok wzmocnienia trendu wzrostu sprzedaży, pierwsze półrocze 2021 to okres kontynuacji intensywnych działań i wysiłków całej organizacji skierowanych na systematyczne poprawianie kluczowych wskaźników operacyjnych - dodał.

W samym drugim kwartale br. przychody Answear.com zwiększyły się rok do roku ze 103,79 do 146,13 mln zł, koszty operacyjne - z 91,65 do 138,84 mln zł, natomiast zysk operacyjny zmalał z 13,51 do 7,21 mln zł, a zysk netto - z 9,98 do 5,72 mln zł.

Answear.com na warszawskiej giełdzie

W styczniu br. Answear.com zadebiutował na rynku głównym warszawskiej giełdzie, z emisji nowych akcji w ofercie pierwotnej spółka pozyskała 44,8 mln zł netto.

W środę na koniec sesji za akcję Answear.com płacono 35,40 zł, co daje kapitalizację w wysokości 608,5 mln zł. 59,93 proc. kapitału firmy ma Forum X FIZ.

Dołącz do dyskusji: Answear.com: wpływy 55 proc. w górę, 8,8 mln zł zysku, więcej na marketing

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl