“Angora” i “Wprost” zyskały, “Tele Tydzień” liderem
“Angora” i “Wprost” to jedyne tygodniki, które zanotowały wzrosty czytelnictwa w czołowej dziesiątce tytułów. Liderem czytelnictwa wśród tygodników jest bez zmian “Tele Tydzień”, zaś wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”.
Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl., w II półroczu br. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,71 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,59 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,45 proc. respondentów (spadek o 0,57 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,58 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,89 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,84 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,21 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,84 proc. czytelników, mniej o 0,01 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 6,36 proc. do 6,63 proc. Dało mu to awans z pozycji 9. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 7,15 proc. do 6,39 proc.
Wirtualnemedia.pl | lipiec-grudzień | |
PBC | 2011 | 2010 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 31,71% | 34,30% |
Życie na Gorąco | 18,45% | 19,02% |
Chwila dla Ciebie | 14,58% | 14,89% |
Angora | 11,84% | 11,63% |
Newsweek | 8,84% | 8,85% |
Auto Świat | 6,87% | 7,37% |
Wprost | 6,63% | 6,36% |
Polityka | 6,39% | 7,15% |
To i Owo | 5,94% | 7,09% |
Twoje Imperium | 5,51% | 5,96% |
Na Żywo | 4,77% | 5,35% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,97% | 4,19% |
Gość Niedzielny | 3,81% | 4,00% |
Takie jest Życie | 3,63% | 3,91% |
Teleprogramy | 3,58% | 4,08% |
Rewia | 3,22% | 3,43% |
Super TV | 3,16% | 3,43% |
Motor | 3,14% | 3,18% |
Przekrój | 3,03% | 3,37% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,73% | - |
Świat i Ludzie | 2,31% | 2,45% |
Imperium TV | 1,59% | 1,83% |
Bella Relaks | 1,57% | 1,45% |
Tele Max | 1,47% | 1,77% |
Forum | 1,40% | 1,49% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,28% | 1,11% |
Tygodnik Siedlecki | 0,77% | 0,68% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,70% | 0,66% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,63% | 0,57% |
Przewodnik Katolicki | 0,60% | 0,66% |
Gazeta Regionalna | 0,50% | - |
Panorama Leszczyńska | 0,48% | 0,52% |
Jarmark | 0,46% | 0,55% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,45% | 0,45% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,41% | 0,50% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,20% | 0,23% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,07% | - |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lipca do grudnia ub.r., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,97 proc. respondentów, czyli o 0,50 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to awansować z miejsca trzeciego na pierwsze.
Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 17,33 proc. do 15,83 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,54 pkt. proc. i wyniosło 15,04 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,04 pkt. proc. do 10,63 proc.
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piąte miejsce, a czytało ją 9,11 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.
Wirtualnemedia.pl | lipiec-grudzień | |
PBC | 2011 | 2010 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Pani Domu | 15,97% | 15,47% |
Przyjaciółka | 15,83% | 17,33% |
Tina | 15,04% | 15,58% |
Viva | 10,62% | 10,66% |
Gala | 9,11% | - |
Z Życia Wzięte | 8,96% | 9,52% |
Party Życie Gwiazd | 7,14% | 6,44% |
Tele Świat | 5,59% | 5,94% |
Komputer Świat | 5,57% | 6,63% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,03% | 3,82% |
Świat Seriali | 3,53% | 3,67% |
Takie jest Życie | 3,43% | - |
Bravo | 3,35% | 3,98% |
Sukcesy i Porażki | 3,02% | 3,23% |
Bravo Sport | 2,22% | 2,70% |
Bella Relaks | 1,31% | - |
TV 14 | 1,23% | 1,13% |
Monitor Księgowego | 0,50% | 0,49% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2010 roku na losowej próbie 24 269 przypadków i w okresie od lipca do grudnia 2011 roku na losowej próbie 24 207 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: “Angora” i “Wprost” zyskały, “Tele Tydzień” liderem
Gołe cycki na pierwszym, są najbardziej "czytane".