Amerykańskie marki popularne w regionie Azji i Pacyfiku
Pięć z dziecięciu czołowych marek w regionie Azji i Pacyfiku należy do firm mających swoją siedzibę w USA.
Na czele opracowanego na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę TNS rankingu 'Asia Pacific's Top 1.000 Brands for 2008' znalazła się japońska marka Sony, wyprzedzając najpopularniejszą w regionie markę produktów i rozwiązań z dziedziny przetwarzania obrazu Canon oraz amerykańską markę odzieży sportowej Nike - informuje serwis Retailer Daily.
Pierwsza dwudziestka rankingu przedstawia się następująco:
1. Sony
2. Canon
3. Nike
4. Google
5. Hewlett-Packard
6. coca Cola
7. Adidas
8. Samsung
9. 7-Eleven
10. Yahoo
11. Nokia
12. Colgate
13. Nestle
14. Starbucks
15. Panasonic
16. Honda
17. Apple
18. LG
19. Nescafe
20. Toys-R-Us
Z kolei w poszczególnych kategoriach triumfowały (w nawiasie pozycja w ogólnym rankingu):
Produkty elektroniczne - Sony (1)
Sprzedaż - Nike (3)
Media i telekomunikacja - Google (4)
Napoje - Coca Cola (6)
Zdrowie - Colgate (12)
Żywność - Nestle (13)
Motoryzacja - Honda (16)
Produkty dla dzieci, produkty dla domu, przybory toaletowe i
kosmetyki - Pampers (21)
Alkohole i papierosy - Marlboro (31)
Usługi finansowe - Visa (39)
W badaniu firmy TNS udział wzięło 3.600 osób z Australii, Chin, Hong Kongu, Indii, Japonii, Korei Południowej, Malezji, Singapuru, Tajwanu oraz Tajlandii. Zadano im dwa pytania: 1. Kiedy myślisz o produkcie/usłudze/kategorii, jaka jest najlepsza marka, która przychodzi ci na myśl? Przez pojęcie 'najlepsza' chodzi nam o taką, której najbardziej ufasz lub taką, która ma najlepszą reputację; 2. Poza marką, którą właśnie wymieniłeś, którą markę uważasz za drugą najlepszą?
źródło: Retailer Daily
Dołącz do dyskusji: Amerykańskie marki popularne w regionie Azji i Pacyfiku