SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amerykański Business Insider zmienia się w Insidera

Amerykańska wersja serwisu Business Insider rozpoczęła proces rebrandingu zastępując dotychczasową nazwę platformy marką Insider – zapowiedział Henry Blodget, współtwórca Business Insidera. Za zmianą nazwy idzie poszerzona formuła tematyczna platformy, która ma przyciągnąć większą liczbę użytkowników. W najbliższym czasie nie są przewidziane podobne zmiany w polskiej wersji Business Insidera.

Serwis Business Insider (BI) wystartował w USA w 2007 r., początkowo pod nazwą Sillicon Valley Insider. Platforma założona przez Henry Blodgeta, Kevina P. Ryana oraz Dwighta Merrimana publikuje przede wszystkim newsy i materiały publicystyczne dotyczące szeroko pojętej gospodarki, biznesu oraz nowych technologii.

Jesienią 2015 r. BI został przejęty za kwotę 343 mln dol. przez niemiecki koncern medialny Axel Springer. Z kolei w połowie 2016 r. ruszyła polska wersja BI, jej wydawcą jest Grupa Onet-RASP.

Insider zamiast Business Insidera

Teraz w rozmowie z serwisem Axios Henry Blodget zapowiedział istotne zmiany dotyczące amerykańskiego, głównego wydania Business Insidera.

Czytaj także: Business Insider zyskał więcej niż Money.pl, Rp.pl i Infor ze spadkami (TOP10 serwisów biznesowo-prawnych)

Według planów nazwa Business Insider zostanie w całości zastąpiona marką Insider, która już teraz znalazła się na stronie głównej serwisu jako oficjalne logo.

Blodget wyjaśnia, że nie chodzi wyłącznie o zmianę nazwy. Wraz z nią nastąpi wzbogacenie rodzaju oferowanych przez serwis treści o takie segmenty jak polityka, podróże czy styl życia. Takie dążenia ma dobrze odzwierciedlać nazwa Insider, celem zaś jest przyciągnięcie do serwisu zupełnie nowych grup odbiorców.

Współzałożyciel BI nie ukrywał, że chce stworzyć z amerykańskiej platformy tak silnego gracza medialnego w internecie, jakimi są CNN w telewizji czy też „The New York Times” w segmencie prasy.

W  odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl dotyczące podobnych zmian w polskiej wersji BI biuro komunikacji RASP poinformowało, że w najbliższym czasie nie ma tego typu planów.

Czytaj także: Ringier Axel Springer Polska z certyfikatem Great Place to Work. Mark Dekan: nie jest trudno sterować łodzią przy pięknej pogodzie

Dołącz do dyskusji: Amerykański Business Insider zmienia się w Insidera

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl