Amazon zwiększył wydatki na treści do 19 mld dolarów w 2023 roku
Podczas gdy inne firmy medialne ograniczają wydatki na treści, Amazon w 2023 r. wydał na produkcję seriali, filmów i muzyki o ponad 2 miliardy dolarów więcej niż rok wcześniej.
Całkowite wydatki Amazona na wideo i muzykę w zeszłym roku wyniosły 18,9 mld dolarów, co stanowi wzrost o 14 proc. z 16,6 mld dolarów w 2022 roku. Kwota ta obejmuje koszty licencji i produkcji związane z treściami oferowanymi w ramach członkostwa Amazon Prime oraz koszty związane z subskrypcjami cyfrowymi, oraz sprzedawanymi lub licencjonowanymi treściami. Co ciekawe, zwiększone wydatki Amazona na treści miały miejsce nawet w obliczu przedłużających się strajków WGA i SAG-AFTRA w Hollywood w zeszłym roku, które na siedem miesięcy wstrzymały produkcję w Hollywood.
Amazon jest obecnie większym nabywcą treści niż Netflix, który w roku 2023 wydał „tylko” 12,6 mld dolarów (spadek z wcześniej przewidywanych 17 mld dolarów, głównie z powodu strajków), a na rok 2024 planuje wydatki rzędu 17 mld dolarów.
Dyrektor generalny Amazona, Andy Jassy, wyraził przekonanie firmy, że Prime Video jest na dobrej drodze, aby stać się dużym – i dochodowym – biznesem samym w sobie.
Plany ekspansji
„Mamy coraz większe przekonanie, że Prime Video może samo w sobie być dużym i dochodowym biznesem, dlatego będziemy nadal inwestować w atrakcyjne, ekskluzywne treści dla członków Prime, takie jak »Thursday Night Football«, »Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy«, »Reacher«, »Pan i Pani Smith«, »Cytadela« i nie tylko” – powiedział Jassy.
Jassy dodał, że wraz z wprowadzeniem domyślnych reklam w Prime Video, które wystartowały 29 stycznia, „będziemy mogli z czasem znacząco inwestować w treści”. W tym tygodniu Amazon zaczął wyświetlać reklamy w treściach Prime Video na głównych rynkach, chyba że użytkownicy zdecydują się na dodatkową opłatę (2,99 USD miesięcznie w USA), aby korzystać z usługi bez reklam. Niektórzy analitycy prognozują, że reklamy Prime Video wygenerują w 2024 roku ponad 3 mld dolarów dodatkowych przychodów.
Czwarty kwartał 2023
Amazon przekroczył oczekiwania Wall Street na czwarty kwartał 2023 r., odnotowując przychody z reklam w tym okresie na poziomie 14,7 mld dolarów, co oznacza wzrost o 27 proc.
W zeszłym miesiącu Amazon zwolnił setki pracowników w Amazon MGM Studios, Prime Video, Twitch i Audible. Nastąpiło to po tym, jak od końca 2022 r. gigant technologiczny zwolnił ponad 27 000 pracowników.
Dołącz do dyskusji: Amazon zwiększył wydatki na treści do 19 mld dolarów w 2023 roku