Amazon rozpoczął globalny przetarg mediowy
Amazon rozpoczął przetarg na globalną obsługę mediową. Budżet marketera szacowany jest na miliard dolarów. Klienta bronią Initiative i MEC.
Jak podał serwis Adweek.com, Amazon rozesłał do agencji mediowych RFP. Przegląd dotyczy planowania i zakupu mediów do kampanii w Ameryce Północnej oraz pozostałych rynkach światowych.
Od 2013 roku globalną obsługą mediową w zakresie mediów tradycyjnych Amazonaa zajmuje się Initiative, należący do IPG Mediabrands. Agencja ta pokonała cztery lata temu w przetargu dom mediowy Mindshare, wcześniej obsługujący Amazona. Wówczas też marketer zdecydował pozostawić obsługę mediową dotyczącą działań w internecie w Stanach Zjednoczonych w MEC.
Według szacunków firmy doradczej COMvergence w Paryżu Amazon wyda w tym roku globalnie na reklamę ok. miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Amazon rozpoczął globalny przetarg mediowy