SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon ułatwia reklamowanie produktów zewnętrznych sprzedawców

Amazon zmienia regulamin w zakresie reklamacji składanych na produkty zakupione od niezależnych sprzedawców. Teraz będzie je przyjmował sam serwis.

Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com

Amazon zaktualizował swoją politykę zwrotów, funkcjonującą pod nazwą "Ochrona gwarancyjna od A do Z". Począwszy od 1 września br., w przypadku roszczeń dotyczących wadliwych produktów zakupionych od zewnętrznych sprzedawców, będzie można kontaktować się z nimi za pośrednictwem Amazona.

Obecnie kupujący najczęściej muszą sami kontaktować się ze sprzedawcami, a Amazon pozostaje poza tym procesem.

Jaki cel zmian

Zmiana zasad ma na celu rozwiązanie narastającego od wielu lat problemu na Amazonie ze sprzedawcami niezależnymi, których liczbę szacuje się na kilka milionów. To co prawda daje gigantowi dodatkowe źródło przychodu, ale jednocześnie przysparza kłopotów.

Klienci coraz częściej skarżą się, że zewnętrzne podmioty handlujące na Amazonie oferują podrobione, niebezpieczne, czy przeterminowane towary. Zdarzały się przypadki uszkodzeń ciała na skutek wybuchających e-deskorolek, czy przegrzanych baterii w laptopach.

Wywołało to dyskusję nad kwestią odpowiedzialności Amazona za wadliwy towar oferowany na jego stronach przez zewnętrznych sprzedawców. Firma umywała ręce, twierdząc, że jest tylko platformą, a nie stricte sprzedawcą. Argumentowała, że jako pośrednik między sprzedającymi a kupującymi nie ma wpływu na sposób dystrybucji produktów. Sprawy często trafiały do sądów, a te w wielu przypadkach stawały po stronie Amazona, ale ostatnio coraz częściej wygrywali klienci. Najwyraźniej to skłoniło giganta e-commerce do zmiany podejścia.

Od września Amazon po przyjęciu reklamacji na produkt zakupiony do niezależnego sprzedawcy będzie weryfikował zasadność roszczenia przy pomocy swoich ekspertów oraz systemów do wykrywania oszustw i nadużyć. Gdy weryfikacja okaże się pozytywna, Amazon skontaktuje się ze sprzedawcą. Natomiast kupujący będą mogli się odwołać, gdy uznają, że ich reklamacja została niesłusznie odrzucona. Z kolei zewnętrzny sprzedawca będzie miał prawo do obrony.

Co w przypadku gdy sprzedawca nie odpowie na wezwanie Amazona? Wówczas sam serwis zajmie się reklamacją.

W zeszłym kwartale Amazon osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 27 proc., do 113,08 mld dolarów oraz zysku netto z 5,24 do 7,78 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Amazon ułatwia reklamowanie produktów zewnętrznych sprzedawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl