SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon po raz pierwszy od 17 lat tnie wydatki na reklamy

Amazon, czołowy globalny reklamodawca zmniejszył wydatki na reklamę o około 100 mln dolarów w 2020 roku. Budżet reklamowy obniżono po raz pierwszy od 17 lat. To efekt pandemii, która zmusiła firmę do rewizji wcześniejszych planów marketingowych.

Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com

Według sprawozdania rocznego Amazona, „koszty reklamy i inne koszty promocji” utrzymywały się na poziomie 10,9 mld dolarów w porównaniu z 11 mld dolarów w 2019 roku. Oznacza to spadek o ok. 1 proc.

Według dokumentów firmy, Amazon po raz pierwszy obniżył roczne wydatki na reklamę od 2003 roku, kiedy to  całkowite wydatki wyniosły 109 mln dolarów.

Niektóre marki internetowe były w stanie zmniejszyć wydatki na reklamy podczas kryzysu związanego z koronawirusem ze względu na silny popyt na handel elektroniczny ze strony konsumentów i tymczasowy spadek kosztów zakupu reklam.

W przypadku Amazona jego roczna sprzedaż wzrosła o 37 proc., do 386 miliardów dolarów.

Całkowite koszty marketingu, których częścią jest reklama, wzrosły rok do roku o 17 proc., do 22 mld dolarów, ale spadły jako procent sprzedaży netto.

Firma skorzystała na „niższych wydatkach na kanały marketingowe w wyniku Covid-19” - napisano w raporcie rocznym.

Amazon jest silnym pretendentem do tytułu największego reklamodawcy na świecie, po wzroście wydatków o 30 proc. do 8,2 mld dolarów w 2018 roku i o 34 proc. - do 11 mld dolarów w 2019 roku.

Firma współpracuje z wieloma agencjami reklamowymi, wśród których są m.in. Lucky Generals i Droga5 oraz Initiative, który zajmuje się budżetem mediowym Amazona.

Globalna sprzedaż Amazona wyniosła w 2020 roku 386 mld dolarów, w tym 263 mld dolarów w USA, 29,6 mld dolarów w Niemczech i 26,5 mld dolarów w Wielkiej Brytanii.

Amazon ma własną szybko rozwijającą się działalność w zakresie sprzedaży reklam, która umożliwia dostawcom docieranie do potencjalnych klientów w witrynie e-commerce.

Dokładne zarobki tego biznesu nie zostały ujawnione, ale sprzedaż reklam była głównym źródłem 21,5 miliardów dolarów przychodów, które firma wygenerowała w swojej kategorii „inne” w zeszłym roku - z 52 proc. wzrostem rok do roku.

Dołącz do dyskusji: Amazon po raz pierwszy od 17 lat tnie wydatki na reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl