Amazon zmienił logo aplikacji, przyczyną skojarzenia z wąsami Hitlera
Amazon zmodyfikował wprowadzony w styczniu nowy logotyp swojej aplikacji mobilnej. Logo w poprzedniej wersji niektórym internautom kojarzyło się z wąsami Adolfa Hitlera.
Nowa ikonka Amazon Shopping i Amazon for Tablets, podstawowych aplikacji dla kupujących na Amazonie, została udostępniona pod koniec styczniu br. Przedstawiała na szarym tle symbolizującym paczkę charakterystyczny dla marki łuk s wygięty w kształt uśmiechu. U góry umieszczono niebieską nalepkę z ząbkowanym wzorem.
Nowe logo pojawiło się pod koniec stycznia w aplikacjach na iOS w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech i Holandii, a 22 lutego - na pozostałych rynkach. W wersjach androidowych aplikacji wprowadzono je z początkiem marca.
- Zaprojektowaliśmy nowe logo, żeby wywołać oczekiwanie, podekscytowani i radość, kiedy klienci zaczynają podróż zakupową na swoim telefonie, tak samo jak kiedy widzą nasze paczki przed swoimi drzwiami - uzasadniał Amazon w komunikacie prasowym.
Wcześniej przez ponad pięć lat aplikacje były oznaczone logo z wózkiem sklepowym.
Skojarzenia logo Amazona z wąsami Hitlera
W ostatnich dniach nowy logotyp został zmodyfikowany. W nowej wersji niebieska nalepka nie ma ząbkowania, tylko jest zagięta w jednym rogu.
Amazon nie informował o tej zmianie. W krótkiej odpowiedzi na pytania „New York Timesa” stwierdził jedynie, że nowa ikona aplikacji odzwierciedla „ostatnie zmiany wizualne i funkcjonalne”.
Według zagranicznych mediów logo aplikacji mobilnych Amazona zostało zmienione, ponieważ jego poprzednia wersja niektórym internautom kojarzyła się z wizerunkiem Adolfa Hitlera. Sugerowano, że ząbkowana naklejka przypomina wąsy przywódcy III Rzeczy.
Wpisy z takimi opiniami pojawiły się w mediach społecznościowych. - Nowe logo aplikacji Amazona wygląda, jakby były III najczęściej pobieraną w sekcji „Rzesza” - skomentował pod koniec stycznia na Twitterze youber Jon Prosser z kanału Front Page Tech. Inny internauta stwierdził, że kiedy po zmianie logo jego rodzice spytają, gdzie zniknęła aplikacja, powie im, żeby szukali ikonki pokazującej karton z Hitlerem.
Amazon’s new app logo be lookin like they’re the THIRD most downloaded in the “Reich” section. pic.twitter.com/znvvfQ5nst
— Jon Prosser (@jon_prosser) January 26, 2021
- Niestety dla Amazona naklejka na paczce w logotypie natychmiast jest kojarzona z wąsami Hitlera, bo ten kształt jest na zawsze osadzony w naszych mózgach. To nie najlepsze skojarzenie dla marki, która chce dawać radość - skomentowała dla BBC Vicky Bullen, szefowa agencji brandingowej Coley Porter Bell.
Alex Hern, dziennikarz technologiczny „Guardiana”, zwrócił uwagę, że Amazon nie przesłał informacji prasowej o zmodyfikowaniu logo aplikacji. - Zupełnie przegapiłem, że Amazon po cichu zmienił wygląd nowej ikonki, żeby wyglądała… mniej jak Hitler - stwierdził Hern.
unsurprisingly they did not send out a press release to announce the second redesign
— alex hern (@alexhern) March 1, 2021
Wycofano reklamy czajnika i Trumpa
Wiosną 2013 roku amerykańska firma J.C. Penney krótko po rozpoczęciu wstrzymała kampanię outdoorową swojego czajnika. Wielu internautów oceniło, że urządzenie na plakacie przypomina sylwetkę Adolfa Hitlera wykonującego nazistowskie pozdrowienie. J.C. Penney zapewniła, że to zupełnie przypadkowe, niezamierzone podobieństwo.
Z kolei w ub.r. Facebook zablokował reklamy w ramach kampanii wyborczej Donalda Trumpa, ponieważ pokazywał czerwony trójkąt, a takim symbolem w III Rzeczy oznaczano więźniów politycznych.
@Lana Certainly unintended. If we had designed the teapot to look like something, we would have gone with a bunny tea kettle :)
— JCPenney (@jcpenney) May 28, 2013
W czwartym kwartale 2020 roku wpływy ze sprzedaży Amazona zwiększyły się rok do roku o 44 proc. do 125,6 mld. To wzrost wyższy niż prognozowano. W całym ub.r. przychody koncernu wyniosły 386,1 mld dolarów, o 38 proc. więcej niż w 2019 r.
Dołącz do dyskusji: Amazon zmienił logo aplikacji, przyczyną skojarzenia z wąsami Hitlera