Na Allegro więcej obowiązkowych parametrów w ofertach, abonament tylko z kontem firmowym
W połowie marca Allegro zwiększy liczbę parametrów, które muszą być uzupełnione w ofertach dostępnych w różnych kategoriach. Abonament Allegro będą mogli wykupić jedynie sprzedawcy z kontem firmowym na platformie, wzrosną koszty dla sprzedawców za dostawy droższych zakupów w ramach Allegro Smart! do punktów DPD.
W komunikacie Allegro wyjaśniło sprzedawcom, że parametry są wykorzystywane jako filtry na listach ofert. Użytkownicy platformy w oparciu o takie kryteria wyszukują produkty.
- Dzięki uzupełnionym parametrom połączysz swoje oferty z Katalogiem produktów Allegro, a informacje w Twoich ofertach będą bardziej przydatne dla kupujących - zapewniono.
Jakie są obowiązkowe parametry ofert na Allegro
15 marca zwiększy się liczba obowiązkowych parametrów w wielu kategoriach na Allegro. Poszerzona lista parametrów jest dostępna w pliku pod tym adresem.
Allegro zachęca sprzedawców, żeby w bieżących ofertach uzupełnili brakujące dane. Po 15 marca dostępna będzie zbiorcza edycja, w ramach zakładki „Uzupełnij parametry”.
Ofert, w których do 15 marca nie zostaną wprowadzone wszystkie obowiązkowe parametry nie będzie można już później edytować ani wznowić ich na kolejny okres.
- Od 15 marca nie wystawisz także nowej oferty, jeśli nie uzupełnisz w niej tych parametrów. Dotyczy to ofert, które wystawiasz zarówno przez formularz, API, jak i zakładkę Wystaw z pliku - zapowiedziała platforma sprzedawcom.
Abonament Allegro tylko dla sprzedawców firmowych
21 marca platforma wyłączy możliwość wykupywania usługi Abonament Allegro sprzedawcom ze zwykłym kontem. Opcja pozostanie dostępna tylko dla sprzedawców z kontem firmowym.
- Gdy wyłączymy Abonament, nie skorzystasz ze swoich serii produktowych, etykiet i innych narzędzi abonamentowych. Przestaną też działać uprawnienia do konta nadane innym osobom - zapowiedziało Allegro.
Abonament Allegro jest wykupywany na 30 dni, więc sprzedawcy bez konta firmowego będą mogli z niego korzystać najpóźniej do 9 kwietnia.
Konta firmowe na Allegro mogą mieć spółki (także jednoosobowe), firmy działające jako pion w inkubatorach przedsiębiorczości oraz osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.
Droższe dostawy do punktów DPD, Allegro operatorem płatności za dostawy kurierskie UPS
Z początkiem lutego Allegro wprowadziło nowe stawki za większość sposobów przesyłek zakupów w ramach Allegro Smart! Znacząco podrożały dostawy zamówień o wartości od 80 zł.
7 marca zmienią się opłaty za dwie inne metody: Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup oraz Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup pobranie. Obecnie sprzedawca płaci 0,99 zł za przesyłkę zakupów o wartości poniżej 100 zł, a 1,99 zł - za przesyłkę zamówień od 100 zł.
Od 7 marca będą cztery poziomy cenowe:
- 0,99 zł przy zamówieniu od 40 do 79,99 zł,
- 2,49 zł przy zamówieniu od 80 do 199,99 zł,
- 3,99 zł przy zamówieniu od 200 do 299,99 zł,
- 4,99 zł przy zamówieniu od 300 zł.
Równocześnie dla metody Allegro Kurier UPS pobranie operator płatności zmieni się z PayU do Allegro Finance. Wpłaty będą przyjmowanie wyłącznie w złotych, na rachunki w bankach działających w Polsce.
Z kolei w zeszłym tygodniu Allegro zmieniło sposób prezentowania kupującym danych kontaktowych sprzedawców. Poprzednio były one widoczne na stronie z podziękowaniem za zakupy, natomiast obecnie są wyświetlane w zakładce Moje zakupy.
Platforma zwróciła sprzedawcom uwagę, że mogą one różnić się o danych, które wskazali w ustawieniach swoich kont na Allegro.
- Jeśli chcesz wskazać klientom właściwe dane do kontaktu, podaj numer telefonu i adres mejlowy w zakładce O sprzedającym. Pokażemy je wtedy w zakładce Moje zakupy. Wystarczy, że kupujący kliknie login sprzedającego - zaznaczono.
13 mln sprzedawców na Allegro
Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce - według badania Mediapanel w listopadzie ub.r. zanotowało, jako serwis www i aplikacja mobilna, 21,79 mln użytkowników i 73,01 proc. zasięgu. Zajmujący drugą pozycję Aliexpress przyciągnął 13,07 mln polskich internautów.
Od wiosny ub.r. Allegro rozwija swoją sieć automatów paczkowych, na koniec grudnia ub.r. miało tysiąc maszyn, w br. chce postawić kolejne 2 tys. Na początku listopada firma uruchomiła opartą na nich usługę logistyczną One Box dla kupujących.
W połowie grudniu usługa pojawiła się w kolejnych ośmiu miastach: Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Bydgoszczy, Krakowie i Katowicach. Równocześnie Allegro poinformowało, że podpisało umowy dotyczące instalowania automatów na stacjach Shell i przy sklepach Stokrotka.
Firma Allegro, do której należą też porównywarka Ceneo i spółka eBilet Polska, w trzecim kwartale ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 32,9 proc. do 1,23 mld zł i wyniku netto ze 131,7 mln zł straty do 324,4 mln zł zysku. Na platformach firmy jest 13,3 mln aktywnych kupujących, wartość średnich zakupów realizowanych przez każdego zwiększyła się o 24,5 proc.
Dołącz do dyskusji: Na Allegro więcej obowiązkowych parametrów w ofertach, abonament tylko z kontem firmowym
Wszystko po to, by zamawiał z przesyłką alledrogo i płacił z góry przez alledrogo
Co więcej, coraz trudniej jest znaleźć ofertę w której cena dotyczy produktu, by zweryfikować czy jest zbliżona do rynkowej. Coraz więcej ofert podaje cenę połączoną z kosztami przesyłki (alledrogo) - klient przestaje widzieć ile kosztuje produkt a ile przesyłka.