1,15 mln widzów „Alarmu!”. TVP1 przegrywa z konkurencją. „Zainteresowanie w starszych grupach wiekowych”
Nowy program interwencyjny „Alarm!” ogląda średnio 1,15 mln osób. TVP1 w paśmie emisji audycji wypada najgorzej w rynku na tle swoich głównych konkurentów. - Średnie wyniki audycji są niższe od konkurencyjnych programów interwencyjnych, szczególnie w młodszych grupach wiekowych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Wojtal z Mediacom.
Średnia widownia pierwszych dziewiętnastu odcinków interwencyjnego programu wyemitowanych w okresie od 26 lutego do 22 marca 2018 roku w TVP1 wyniosła 1,15 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 7,13 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,86 proc. w grupie 16-49 i 6,09 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków oglądało średnio 1,72 mln. Najwięcej widzów w analizowanym okresie przyciągnął odcinek audycji z 15 marca. Śledziło go średnio 1,50 mln osób.
- Wyniki „Alarmu!” nie wykazują tendencji spadkowej ani zwyżkowej, jednak zainteresowanie jest zdecydowanie wyższe w starszych grupach wiekowych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Wojtal, video senior specialist w Mediacomie.
Jedynka w czasie emisji programu wypada najsłabiej w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Pierwsze miejsce o tej porze zajmuje TVP2, której wynik wynosi 22,21 proc. (stacja ta jednak w tym paśmie pokazuje hitowy serial „Barwy szczęścia”). Drugi jest TVN (12,77 proc.; „Na Wspólnej”), trzeci - Polsat (8,49 proc.; gł. filmy fabularne, „Świat według Kiepskich”, „Take me aut” i „Taniec z gwiazdami”).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka również jest ostatnia.
Jak już informowaliśmy, nowy magazyn reporterski TVP1 ma gorsze wyniki oglądalności względem konkurencyjnych codziennych audycji o tej tematyce emitowanych w stacjach konkurencji. „Uwagę!” TVN od 26 lutego do 6 marca br. w dni powszednie śledziło średnio 2,33 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 15,09 proc., 17,78 proc. i 16,42 proc. Z kolei „Interwencja” Polsatu miała 1,69 mln oglądających (odpowiednio 17,13 proc., 14,24 proc. i 16,16 proc. udziału).
- Średnie wyniki audycji są niższe od konkurencyjnych programów interwencyjnych, szczególnie w młodszych grupach wiekowych. W grupie komercyjnej 16-49 „Interwencja” na Polsacie (pomimo emisji w access prime time) osiąga wyniki o 50 proc. wyższe, a „Uwaga!” TVN - prawie trzykrotnie wyższe - komentuje nasza ekspertka.
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski na swoim koncie na Twitterze opublikował również wyniki pierwszego i drugiego odcinka „Alarmu!” z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez TVP. Według tych danych pierwszy odcinek miał 1,32 mln oglądających, a drugi - 2,1 mln (łącznie z TVP Info; tego dnia magazyn równolegle transmitowana newsowa antena TVP, a wg NAM łączna widownia z obu stacji wyniosła 1,84 mln osób).
Świetny start nowych propozycji ramówkowych Telewizji Polskiej:
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 26 lutego 2018
1,32 mln śr. widzów Alarmu! w TVP1
3,7 mln śr. Za marzenia w TVP2
„Alarm!” to codzienny interwencyjny program, którego nazwa nawiązuje do tweeta Donalda Tuska z listopada ub.r. Widzowie w 15-minutowym programie mogą śledzić dziennikarskie interwencje, śledztwa i opowieści o realnych problemach Polski i Polaków. Reporterzy przybliżają m.in. układy i skutki niesprawiedliwych wyroków sądowych. W programie są opisywane także afery w samorządach, co ma związek z jesiennymi wyborami samorządowymi.
Od poniedziałku do czwartku cykl prowadzi Jacek Łęski, a gospodarzem piątkowych wydań jest Agnieszka Świdzińska.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,15 mln widzów „Alarmu!”. TVP1 przegrywa z konkurencją. „Zainteresowanie w starszych grupach wiekowych”