Aktywność reklamowa towarzystw ubezpieczeniowych w I kwartale 2008r.
W pierwszym kwartale 2008 roku towarzystwa ubezpieczenioweoferujące produkty komunikacyjne oraz ubezpieczenia na życie nakampanie reklamowe wydały niemal 61 milionów złotych.
Towarzystwa oferujące ubezpieczenia komunikacyjne na działalnośćpromocyjną przeznaczyły niemal 56 mln zł. Z telewizyjnej formypromocji skorzystało 5 firm - AXA, Commercial Union Direct, Link 4,Liberty Direct oraz PZU S.A. Spośród nich największe kosztyponiosła AXA Ubezpieczenia, która na zakup telewizyjnego czasuantenowego przeznaczyła ponad 15 mln zł. Reklama telewizyjnatowarzystwa AXA osiągnęła najwyższy, w porównaniu do konkurencji,poziom współczynnika GRP2, który dla osób powyżej 15 roku życiawyniósł 4 475,44.
Okazuje się, że mimo zróżnicowanych nakładów towarzystwubezpieczeniowych na działania reklamowe, najbardziej znanymispośród nich w dalszym ciągu są spółki wchodzące w skład grupykapitałowej PZU. W przypadku towarzystw ubezpieczeniowychoferujących ubezpieczenia OC i AC, najlepiej rozpoznawany jest PZUS.A. Na pytanie o znajomość towarzystw oferujących ubezpieczeniakomunikacyjne spontanicznie wymienia je niemal trzy czwarte (71%)Polaków, w tym niemal połowa (48%) w pierwszej kolejności.
W pierwszej trójce najlepiej rozpoznawanych marek są równieżWarta (46% spontanicznych wskazań, w tym 9% w pierwszej kolejności)i Link4 (32% spontanicznych wskazań, w tym 10% w pierwszejkolejności). Towarzystwo AXA, które w tym okresie poniosłonajwiększe wydatki na zakup mediów, było wskazane spontanicznieprzez 7% badanych, w tym 1% w pierwszej kolejności.
Towarzystwa ubezpieczeniowe na życie3 w tym samym czasie nakampanie telewizyjne, radiowe bądź prasowe wydały łącznie ponad 4,7mln zł, czyli ponad 10 razy mniej niż towarzystwa z produktamikomunikacyjnymi. W telewizyjną kampanię reklamową zainwestowałojedynie towarzystwo Aegon. Była to pierwsza w historii tej firmyintensywna kampania wizerunkowa. 30-sekundowy spot telewizyjnyemitowały m. in. TVP, Polsat, TVN, TVN24 i Discovery. Na zakupmediów Aegon w marcu br. wydał 3,6 mln zł; wskaźnik GRP dla osóbpowyżej 15 roku życia wyniósł 652,37.
Na pytanie o znajomość towarzystw oferujących ubezpieczenia nażycie, 84% Polaków spontanicznie wymienia PZU Życie, w tym 67% wpierwszej kolejności. W pierwszej trójce najlepiej rozpoznawanychtowarzystw znalazła się również Warta oraz Commercial Union. Obiete firmy wskazało spontanicznie po 28% badanych.
Dane pochodzą z opracowanego przez TNS OBOP raportu "Rynekubezpieczeń w Polsce - I kwartał 2008", opartego na badaniu face-to-face typu omnibusowego, przeprowadzonym na reprezentatywnej grupie1005 mieszkańców Polski, w wieku powyżej 15. roku życia w okresie21-25.02.08 oraz z pomiaru telemetrycznego TNS OBOP i danych TNSExpert Monitor.
Dołącz do dyskusji: Aktywność reklamowa towarzystw ubezpieczeniowych w I kwartale 2008r.