Agencja McKinney drukuje na papierze toaletowym przepisy dyskryminujące mniejszości seksualne (wideo)
Agencja reklamowa McKinney w akcji przeciw przepisom dyskryminującym transseksualistów wydrukowała je na rolkach papieru toaletowego. I zasugerowała jasno, że nowe prawo powinno znaleźć się tam, gdzie zwykle kończy papier stanowiący wyposażenie toalet.
Pomysł agencji McKinney jest efektem kontrowersji wokół nowych przepisów wprowadzonych przez władze Karoliny Północnej.
Pierwotnie władze miasta Charlotte postanowiły, że osoby transseksualne będą mogły wybrać w publicznych toaletach część przeznaczoną dla tej płci, z którą się identyfikują. W odpowiedzi siły konserwatywne w Karolinie Północnej doprowadziły do zmiany przepisów wprowadzając uchwałę zwaną HB2. Zgodnie z nią transseksualiści muszą korzystać tylko z tych toalet, które są zgodne z płcią, z jaką konkretna osoba przyszła na świat.
McKinney protestując stanowczo przeciwko dyskryminacyjnym zdaniem wielu przepisom wyprodukowała specjalną wersję papieru toaletowego. Znalazł się na niej pełny tekst uchwały HB2. Agencja nagrała także spot, w którym pokazuje w wyraźny sposób, że nowe regulacje powinny skończyć tam, gdzie zwykle kończy zwykły papier toaletowy - w muszli klozetowej.
Brad Brinegar, CEO McKinney, jest jedną z wielu znanych osób, które podpisały się pod listem protestacyjnym domagając się zmiany prawa. Wśród wspierających protest są m.in. Mark Zuckerberg, Tim Cook i Brian Chesky, szef Airbnb. To jednak nie jedyny efekt wprowadzenia nowego prawa. Koncern PayPal zapowiedział już, że w proteście przeciwko HB2 nie otworzy swojego biura w Charlotte, a władze NBA rozważają przeniesienie z Charlotte dorocznego meczu All-Star Game, który pierwotnie miał się tam odbyć w 2017 r.
Dołącz do dyskusji: Agencja McKinney drukuje na papierze toaletowym przepisy dyskryminujące mniejszości seksualne (wideo)