Aflofarm, Lidl i Kino Świat zmniejszyły wydatki reklamowe, mocno w górę Ferrero Polska (Top10)
W styczniu br. czterech z 10 największych reklamodawców zmniejszyło swoje wydatki reklamowe w porównaniu do stycznia ub.r. : Aflofarm, Lidl, Natur Produkt Zdrovit i Kino Świat. Ferrero Polska z kolei zwiększyło je o ponad połowę – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W styczniu media pozainternetowe zarobiły na reklamach 2,32 mld zł. Było to 8,7 proc. więcej niż w styczniu 2018 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, netto bez rabatów, Kantar Media).
Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 211,7 mln zł. Spółka utrzymuje kolejny miesiąc strategię obniżania nakładów na reklamę w tradycyjnych mediach – w styczniu tego roku wydała ponad 11 proc. mniej niż rok temu.
Pozycję reklamowego wicelidera zajmuje spółka Terg, która wydała na reklamę 49,8 mln zł, czyli 8,9 proc. więcej w skali roku. Trzecie miejsce na podium należy do dyskontów Lidl Polska (spadek z pozycji nr 2 przed rokiem). Ten detalista zmniejszył budżet reklamowy w tradycyjnych mediach rok do roku o 9,3 proc.
Z grona pozostałych 10 największych reklamodawców dwie firmy także zmniejszyły nakłady reklamowe. Natur Produkt Zdrovit zredukował je o 13 proc., z 52,6 mln zł do 45,8 mln zł, a dystrybutor filmowy Kino Świat obciął budżet o 11,8 proc., z 42 mln zł do 37,1 mln zł.
USP Zdrowie wydało w styczniu br. 47,6 mln zł (wzrost o 10,2 proc.), Metro Group – 40,8 mln zł (wzrost o 16,6 proc.).
Na reklamach Volkswagen Group Polska media zarobiły w omawianym okresie 36,7 mln zł (wzrost o 29,1 proc.), na reklamach Euro-Net Warszawa – 34,9 mln zł (wzrost o 2 proc.), a na reklamach Ferrero Polska – 32,1 mln zł (wzrost o 58,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Aflofarm, Lidl i Kino Świat zmniejszyły wydatki reklamowe, mocno w górę Ferrero Polska (Top10)