Adidas, Visa, Biedronka i Lotos z najwyższym wzrostem znajomości po mundialu
Adidas, Visa, Biedronka i Lotos to marki, które w badaniu znajomości spontanicznej osiągnęły po mundialu w Rosji największe wzrosty w stosunku do badania przed turniejem - wynika z badania zrealizowanego przez Starcom (Publicis Media).
Po czterech tygodniach trwania mistrzostw świata w piłce nożnej odsetek osób, które nie potrafiły spontanicznie wskazać żadnej marki kojarzącej się z tegorocznym mundialem, spadł z 61 proc. do 51 proc.
W odpowiedzi na pytanie o marki kojarzące się z finałami tych rozgrywek, najwięcej wskazań otrzymały: Coca-Cola (14 proc.), Adidas (11 proc.) Visa (8 proc.) i Biedronka (7 proc.). Te trzy ostatnie marki osiągnęły również najwyższy wzrost znajomości – każda z nich urosła o 4 p.p. w stosunku do wyników badania zrealizowanego przed rozpoczęciem mistrzostw.
Coca-Cola, Adidas i Visa to oficjalni partnerzy FIFA, a Biedronka jest partnerem Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej, podobnie jak Lotos, który również w tym zestawieniu odnotował wzrost o 4 p.p.
Podobnie jak przed mundialem, najwyższe wyniki w badaniu znajomości wspomaganej osiągnęły marki Coca-Cola (55 proc., wzrost o 5 p.p.), Adidas (51 proc., + 5 p.p.) i Visa (48 proc., + 9 p.p.). Oprócz Visy wysokie wzrosty odnotowały także marki Wanda (+13 p.p.), Quatar Airways (+11 p.p.), Gazprom (+ 8 p.p.) i Hyundai (+8 p.p.).
W części badania dotyczącej znajomości marek kojarzących się respondentom z Reprezentacją Polski w Piłce Nożnej spontanicznie najczęściej wymieniane były marki Biedronka, Lotos i Orlen. Biedronka odnotowała wzrost o 6 p.p., Lotos o 5 p.p., a znajomość marki Orlen, który nie jest sponsorem reprezentacji o 2 p.p.
W badaniu znajomości wspomaganej, w porównaniu do wyników przed MŚ 2018, na pozycję lidera weszła Biedronka (59 proc., wzrost o 7 p.p.), która wyprzedziła Lotos (53 proc.). Istotne wzrosty odnotowały trzy marki będące oficjalnymi partnerami reprezentacji: Blachotrapez (+ 9 p.p.), Fakro (+ 4 p.p.) i Wiśniowski (+ 5 p.p.).
- Wyniki badania znajomości marek kojarzonych z tegorocznym mundialem, zrealizowanego przez nas tuż przed zakończeniem mundialu, zestawione z analizą aktywności reklamodawców w telewizji podczas mistrzostw, potwierdzają, że zaangażowanie w marketing sportowy ma sens wyłącznie w perspektywie długofalowej, a po drugie wymaga inwestycji w komunikację, szczególnie podczas dużych imprez, budzących największe zainteresowanie widzów. Warte odnotowania są stosunkowo wysokie wzrosty marek takich jak Wanda czy Gazprom, współpracujących z FIFA, które Polacy z dużą częstotliwością widzieli nie w regularnych spotach reklamowych lub billboardach sponsorskich, ale na bandach wokół boisk, podczas transmisji meczy - komentuje Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.
Badanie, które jest częścią seri SX Study zrealizowano w Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna, na reprezentatywnej d;a populacji Polski grupie internautów z całej Polski, w wieku powyżej 18 roku życia (Pre-test Maj 2018 N=1075, Post-test Lipiec 2018 N=1042).
Dołącz do dyskusji: Adidas, Visa, Biedronka i Lotos z najwyższym wzrostem znajomości po mundialu