AB wprowadzi tablety pod marką własną 'Triline' w cenie 400-800 zł
Dystrybutor sprzętu IT - firma AB w najbliższych dniach wprowadzi na rynek tablety pod marką własną Triline, poinformował prezes Andrzej Przybyło. W I kwartale spółka rozpoczęła sprzedaż żarówek LED pod marką własną TB Energy.
"Nasza marka będzie uzupełnieniem posiadanej oferty innych produktów światowych producentów i nie będzie z nimi konkurować" - powiedział dziennikarzom prezes Andrzej Przybyło. AB jest m.in. dystrybutorem tabletów iPad, jednak jej produkty mają znajdować się w znacznie niższej niszy cenowej i mogą kosztować 400-800 zł.
Pod marką Triline AB sprzedaje obecnie komputery PC oraz serwery montowane we własnej fabryce w Czechach. Kolejna marka własna należąca do AB to TB Energy, pod którą spółka sprzedaje żarówki LED.
Sprzedaż produktów pod własnymi markami pozwala dystrybutorom osiągać wyższe marże. Dlatego również konkurencja AB, czyli takie spółki jak Action (ActiveJet), czy ABC Data (Colorovo) rozbudowuje portfolio takich towarów.
AB miało 8,30 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. swojego roku obrotowego 2011/2012 (I kwartał 2012 r. kalendarzowego) wobec 7,66 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 1000,95 mln zł wobec 853,45 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: AB wprowadzi tablety pod marką własną 'Triline' w cenie 400-800 zł