85% internautów kupuje w sieci
Według badań firmy Nielsen Online, w ciągu dwóch lat liczba osób robiących zakupy przez Internet wzrosła z 10% do 85% ogólnej liczby użytkowników globalnej sieci.
Według specjalistów z Nielsen, tak duży wzrost spowodowany jest głównie wpływem krajów rozwijających się, takich jak Chiny, Brazylia, Wietnam oraz Indie. Społeczeństwa tych państw dokonują zakupów na ogromną skalę.
W ciągu ostatnich 3 miesięcy, aż 41% rynku sprzedaży książek stanowiły zakupy w sieci, zaś w przypadku odzieży odsetek ten wyniósł 36%. Do innych popularnych zakupów online należą: bilety lotnicze oraz albumy z muzyką, dla których Internet stanowił odpowiednio 24% i 19% ogólnej wartości sprzedaży. Jeśli chodzi o kraje wiodące prym w zakupach sieciowych, aż 99% Koreańczyków korzystających z sieci kupuje w ten sposób. Kolejne miejsca zajmują Wlk. Brytania, Niemcy oraz Japonia - 97%.
"Internet nie jest już niszą, jest to medium masowe, będące integralnym aspektem życia nowoczesnych społeczeństw", komentuje wyniki badań Jonathan Carson, prezes Nielsen Online. "Trudno wręcz wskazać dziedzinę, któraby w żaden sposób nie została zmieniona przez oddziaływanie sieci".
Źródło: PC Pro
Dołącz do dyskusji: 85% internautów kupuje w sieci