79 proc. polskich szefów marketingu chce inwestować w CRM
Inwestycje w systemy CRM (Customer Relations Management - Systemy do zarządzania relacjami z klientem) są głównym priorytetem dla polskich dyrektorów ds. marketingu, wynika z badania "CMO Study" przedstawionego przez IBM. W systemy takie chce inwestować 79% szefów działu marketingu polskich firm.
"Porównanie czynników wpływających na pracę marketerów i niedostatecznego przygotowania na nie pokazało, że polscy dyrektorzy marketingu najbardziej obawiają się spadku lojalności klientów wobec marki " - powiedziała dyrektor marketingu i komunikacji IBM Polska Katarzyna Okularczyk na konferencji prasowej, na której przedstawiła raport.
Dodała, że charakterystyczny jest też wysoki poziom obaw polskich marketingowców w kwestiach związanych z regulacjami rynku. "Oczywista w dzisiejszych relacjach makroekonomicznych staje sie też obawa przed ograniczeniami finansowymi" - zaznaczyła Okularczyk.
Z raportu wynika, że szefowie marketingu polskich firm chcą inwestować głównie w systemu CRM. Taki zamiar deklaruje 79% menedżerów, którzy zgodzili się wziąć udział w badaniu. W globalnym badaniu 81% badanych szefów marketingu zadeklarowała zamiar inwestycji w tę dziedzinę.
Kolejnym prioretetem są systemy mobilne, w które chce zainwestować 78% polskich i 80% menedżerów z całego świata. Odpowiednio 76% polskich i 82% menedżerów na świecie planuje inwestycje w media społecznościowe. W narzędzia do analizy zachowań klientów chce inwestować 75% polskich marketingowców, w przypadku globalnego badania jest to 81% ankietowanych.
Z raportu wynika, że 77% ankietowanych szefów marketingu z Polski uważa, że nie czuje się przygotowanymi do radzenia sobie ze wzrostem ilości danych, natomiast 72% - ze spadkiem lojalności wobec marki.
Dołącz do dyskusji: 79 proc. polskich szefów marketingu chce inwestować w CRM