SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

61% użytkowników Facebooka korzysta z fanpage’ów firm / marek

Ponad połowa (61%) użytkowników Facebooka korzysta z fanpage’ów firm/ marek, przy czym zdecydowana większość „zalajkowała” ich mniej niż 20. Nieco ponad połowa osób sama znalazła fanpage marki/ firmy, którą lubi - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Głównym powodem użytkowania fanpage’a jest chęć wyrażenia sympatii w stosunku do danej marki/ firmy. Dopiero na dalszych miejscach znajdują się: dostęp do promocji czy konkursów. Użytkownicy fanpage’ów firm/ marek w większości deklarują, że fakt użytkowania fanpage’a w żaden sposób nie wpłynął na większą lub mniejszą sympatię w stosunku do danej marki/ firmy- pokazuje raport ARC Rynek i Opinia.

Największa grupa użytkowników Facebooka korzysta z maksymalnie 20 fanpage’ów firm/ marek (77%). Ponad połowa użytkowników fanpage’a firm/ marek, który „zalajkowali” znalazła go sama (54%), w przypadku 27% osób fanpage został udostępniony przez ich znajomych, zaś 19% twierdzi, że nie wie, w jaki sposób stało się fanem danej marki.

Głównym powodem „zalajkowania” danego fanpage’a jest chęć podkreślenia, że się daną markę/ firmę lubi. Jest jednak grupa osób (27%), które „zalajkowały” fanpage wyłącznie dlatego, że był to warunek wzięcia udziału w ciekawym konkursie.

Dlaczego został(a) Pan/ Pani fanem danej marki na Facebooku? (możliwość zaznaczenia kilku odpowiedzi)
 

Fanpage jest istotnym kanałem komunikacji z klientami, gdyż 90% fanów danej marki/ firmy na Facebooku czyta - regularnie bądź nieregularnie - zamieszczane na fanpage’u treści. Respondenci nie są jednak skłonni rozpowszechniać dalej informacji zamieszczanych przez ich ulubione firmy/ marki: połowa osób twierdzi, że rzadko rozpowszechnia materiały zamieszczane na fanpage’ach, zaś 33%, że nie rozpowszechnia ich nigdy. Pozostali (17%) często rozpowszechniają treści z fanpage’ów.

Respondenci pozytywnie oceniają obecność marek na Facebooku i są aktywni w zakresie wypowiadania się na ich temat: 58% z nich w jakikolwiek sposób wypowiada się na temat danej marki/ firmy, z czego 37% wypowiada się zarówno pozytywnie jak i negatywnie, 19% wyłącznie pozytywnie, zaś 2% wyłącznie negatywnie.

Czy wypowiada się Pan/ Pani na Facebooku na temat marek/ firm, których fanem Pan/ Pani jest?
 

- Z naszego badania wynika, że ponad połowa respondentów korzystających z Facebooka i będących fanami różnych marek, wypowiada się na ich temat - to bardzo dużo. Oznacza to, że fanpage danej marki/ firmy, oprócz istotnej funkcji bycia wśród osób lubiących markę, fanpage jest istotnym kanałem dwustronnej komunikacji między firmą a jej klientami. Mimo iż ponad połowa - 68% - użytkowników fanpage’ów firmowych na Facebooku twierdzi, że fakt użytkowania fanpage’a danej marki bądź firmy nie zmienił ich nastawienia do niej, to jednak można przypuszczać, że ta zmiana nastawienia zachodzi, jednak nie jest w pełni uświadamiana - komentuje wyniki badania Maciej Gliński z ARC Rynek i Opinia.

Użytkownicy Facebooka pozytywnie oceniają sposób prowadzenia stron firmowych - tylko 12% ma negatywne zdanie na ten temat: twierdzą, że fanpage jest rzadko aktualizowany (7%), zaś informacje otrzymywane od firm są nieprzydatne (5%).

 Jak ocenia Pan/ Pani fanpage marek/ firm, których fanem Pan/ Pani jest?  


Badanie przeprowadzone w dniach 19-22.10.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=500.

Dołącz do dyskusji: 61% użytkowników Facebooka korzysta z fanpage’ów firm / marek

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sir
ja bojkotuję każda firmę która zamiast inwestować we własną stronę woli inwestować w cudzy serwis. Pokazują w ten sposób że nie mają na siebiwe pomysłu. Niedługo ta bańka pęknie a wy zostaniecie z g..nem w spodniach
odpowiedź
User
karolina kofh
Zarówno posiadanie nowoczesnej strony internetowej firmy jak i firmowy fanpage, to okazanie szacunku swoim klientom. Aktualnie fanpage jest świetną metodą na budowanie stałych relacji z klientami. Oczywiście podejmując prowadzenie takiego firmowego konta, trzeba się liczyć z tym, że trzeba poświęcić na to odpowiednią ilość swojego czasu i energii. Warto udostępniać dopracowane treści zarówno pod względem graficznym jak i merytorycznym.
Pozdrawiam,
Karolina
Kingdom of Heaven
odpowiedź