54 mld USD na reklamę w Chinach
W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku na reklamę w Chinach wydano 54 miliardy dolarów.
To o 12 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej CTR Marketing Research.
Dominującym medium reklamowym w Państwie Środka jest telewizja, na którą w omawianym okresie przeznaczono 78 proc. wydatków. Na reklamę w prasie codziennej przeznaczono tymczasem 6,9 mld, na reklamę zewnętrzną 2,49 mld, na reklamę w czasopismach 1,3 mld, a na reklamę w radiu 1,13 mld dolarów.
Z kolei największym reklamodawcą w Chinach była w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku firma Procter & Gamble, która wydała na reklamę 2,04 mld dolarów. W czołówce znalazły się także Unilever, Ting Hsin International Group, L'Oreal, Harbin Pharmaceutical, Parkson, Coca-Cola, Wahaha, China Mobile i Sanjing Pharmaceutical.
źródło: Media Asia
Dołącz do dyskusji: 54 mld USD na reklamę w Chinach