5 mln widzów finału 'Brzyduli'; 136 mln zł z reklam
Telenowelę "Brzydula", emitowaną w TVN-ie, śledziło średnio 2,89 mln widzów. Największą oglądalnością cieszył się finał produkcji, który przyciągnął przed ekrany 5 mln osób.
Serial nadawany był w dni powszednie o 17.55 w okresie od 6 października 2008 roku do 22 grudnia br. W czasie jego emisji stacja TVN miała 24,08 proc. udziału w grupie 4+ i 29,73 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Wyniki "Brzyduli" szły do góry z miesiąca na miesiąc. Od jesieni 2008 roku do wiosny 2009 roku serial oglądało średnio 2,5 mln widzów, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 20,94 i 25,94 proc. Natomiast jesienią br. produkcja miała 3,68 mln oglądających, a jej udział wynosił już 30,34 proc. w 4+ i aż 37,07 proc. w 16-49
W sezonie 2008/2009 TVN w czasie emisji telenoweli zajmował drugie miejsce w rynku telewizyjnym, ustępując tylko emitującej teleturniej "Jaka to melodia?" Jedynce. Natomiast jesienią br. kanał był już liderem pasma przed TVP 1 (końcówka "Klanu", "Plebania"; 27,70 proc.), Polsatem ("Pierwsza miłość"; 14,14 proc.) i TVP 2 (seriale, teleturnieje; 7,50 proc.). W grupie komercyjnej TVN był liderem w obu sezonach.
Najchętniej oglądanym odcinkiem "Brzyduli" był finałowy epizod, który 22 grudnia br. obejrzało 5,03 mln widzów (jego udział wyniósł 37,07 proc. w 4+ i 45,82 proc. w 16-49). Wszystkie 20 najpopularniejszych odcinków TVN pokazał w październiku, listopadzie i grudniu br.
Wpływy stacji z reklam nadawanych wokół telenoweli wyniosły w sumie 136,5 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że "Brzydulę" najchętniej oglądały kobiety, widzowie w wieku od 25 do 34 lat i powyżej czterdziestki oraz mieszkańcy miast.
Na miejsce "Brzyduli" TVN wprowadzi do emisji nową telenowelę "Majka". Jej pilotowy odcinek pokazany został po finałowym odcinku "Brzyduli". Obejrzało go 4,4 mln widzów przy udziale na poziomie 31,14 proc. Regularna emisja serialu ruszy 4 stycznia 2010 roku.
W mediach pojawiały się też doniesienia, że "Brzydula" może być kontynuowana w przyszłości, ale na razie TVN informuje, że nie ma takich planów.
Widownia "Brzyduli" miesiąc po miesiącu
Pasmo: 17.55 | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
październik | 2008 | 1 901 169 | 17,54% | 21,83% |
listopad | 2008 | 2 373 767 | 18,28% | 22,54% |
grudzień | 2008 | 2 371 402 | 18,50% | 21,78% |
styczeń | 2009 | 2 608 349 | 18,85% | 22,97% |
luty | 2009 | 2 822 273 | 20,64% | 25,50% |
marzec | 2009 | 2 931 366 | 23,07% | 28,42% |
kwiecień | 2009 | 2 369 851 | 25,55% | 31,65% |
maj | 2009 | 2 506 976 | 26,35% | 33,95% |
średnia | 2 495 041 | 20,94% | 25,94% | |
wrzesień | 2009 | 2 581 577 | 27,05% | 33,21% |
październik | 2009 | 3 736 138 | 31,34% | 38,71% |
listopad | 2009 | 4 182 595 | 30,95% | 37,28% |
grudzień | 2009 | 4 149 635 | 30,88% | 37,88% |
średnia | 3 679 268 | 30,34% | 37,07% | |
średnia z całości | 2 886 629 | 24,08% | 29,73% |
Konkurencja w czasie emisji serialu
Pierwszy sezon na tle konkurencji (jesień 2008 – wiosna 2009) | |||
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 1 | 3 637 274 | 30,37% | 23,31% |
TVN – Brzydula | 2 495 041 | 20,94% | 25,94% |
Polsat | 1 948 959 | 16,27% | 19,04% |
TVP 2 | 1 260 918 | 10,53% | 8,11% |
dane AGB Nielsen Media Research |
Drugi sezon na tle konkurencji (jesień 2009) | |||
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN – Brzydula | 3 679 268 | 30,34% | 37,07% |
TVP 1 | 3 370 096 | 27,70% | 19,39% |
Polsat | 1 721 161 | 14,14% | 16,13% |
TVP 2 | 913 141 | 7,50% | 5,98% |
dane AGB Nielsen Media Research |
Top 20 odcinków telenoweli
Pasmo: 17.55 | Wszyscy 4+ | |
Data | AMR | SHR % |
22-12-2009 | 5 032 473 | 37,07% |
16-11-2009 | 4 481 836 | 31,86% |
30-11-2009 | 4 471 054 | 32,72% |
17-11-2009 | 4 429 081 | 32,81% |
21-10-2009 | 4 352 182 | 35,81% |
18-11-2009 | 4 346 408 | 31,99% |
19-11-2009 | 4 339 352 | 31,92% |
21-12-2009 | 4 338 830 | 32,46% |
27-10-2009 | 4 319 999 | 32,52% |
03-11-2009 | 4 301 157 | 31,13% |
26-10-2009 | 4 298 562 | 32,18% |
05-11-2009 | 4 283 352 | 32,36% |
09-12-2009 | 4 274 139 | 30,92% |
29-10-2009 | 4 265 721 | 33,70% |
12-11-2009 | 4 239 633 | 32,06% |
26-11-2009 | 4 238 770 | 31,08% |
01-12-2009 | 4 236 938 | 30,33% |
09-11-2009 | 4 235 283 | 31,03% |
28-10-2009 | 4 200 809 | 32,31% |
02-12-2009 | 4 197 833 | 30,70% |
Profil widowni "Brzyduli"
Profil widza | AFH% | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 32,49% | 67 |
Kobiety | 67,51% | 130 | |
Wiek | 4-9 | 2,92% | 48 |
10-15 | 5,16% | 70 | |
16 - 19 | 4,20% | 70 | |
20 - 24 | 4,68% | 54 | |
25 - 29 | 8,77% | 102 | |
30 - 34 | 8,16% | 102 | |
35 - 39 | 6,51% | 95 | |
40 - 44 | 6,66% | 103 | |
45 - 49 | 8,57% | 114 | |
50 - 54 | 11,31% | 137 | |
55 - 59 | 12,92% | 174 | |
60+ | 20,14% | 107 | |
Wlk. miasta | Wieś | 29,16% | 75 |
< 50 tys. | 24,34% | 102 | |
50-100 tys. | 9,52% | 111 | |
100-200 tys. | 10,30% | 130 | |
> 200 tys. | 26,69% | 129 | |
Zawód | Top management | 7,27% | 91 |
Pracownicy średniego szczebla | 18,22% | 130 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,41% | 90 | |
Emeryci | 33,99% | 129 | |
Inni | 22,10% | 71 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 47,10% | 105 |
Średnie | 31,85% | 106 | |
Wyższe | 12,97% | 112 | |
Inne | 8,07% | 60 | |
dane AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl |
Dołącz do dyskusji: 5 mln widzów finału 'Brzyduli'; 136 mln zł z reklam