4fun Media obejmie udziały spółki Cupsell za 4,93 mln zł, żeby ją oddłużyć
Firma 4fun Media przejęła udziały swojej e-commerce’owej spółki zależnej Cupsell o nominalnej wartości 4,93 mln zł. Zapłaci za nie wierzytelnościami z udzielonych jej wcześniej pożyczek.
We wtorek walne zgromadzenie wspólników Cupsell zdecydowało, że kapitał spółki zostanie podwyższony ze 165,6 tys. zł do 5,1 mln zł.
W komunikacie giełdowym 4fun Media podano, że „udziały w podwyższonym kapitale spółki Cupsell Sp. z o.o. zostaną w znaczącej części pokryte w drodze kompensaty wzajemnych wierzytelności”. Oznacza to, że 4fun Media potrąci kwoty pożyczek, których udzieliła dotychczas Cupsell. Firma podała, że zgodziła się na to jej rada nadzorcza.
- Celem tej operacji jest oddłużenie spółki zależnej Cupsell - stwierdzono.
4fun Media z odpisami i przeglądem opcji
CupSell prowadzi sklep internetowy z ubraniami i gadżetami z nadrukami. Za 69,81 proc. udziałów spółki 4fun Media zapłaciła w czerwcu br. 1,9 mln zł. W drugiej połowie 2018 roku zrealizowała jeszcze kilka przejęć w sektorze e-commerce.
Jesienią ub.r. 4fun Media zapowiedziała, że w związku z niezadowalającymi wynikami przeprowadzi restrukturyzację segmentu e-commerce, który mocno rozbudowała poprzez serię przejęć od połowy 2018 roku. Pod koniec października zamknęła e-sklep NaImpreze.pl, a na początku marca br. zgodziła się na sprzedaż swojemu większościowemu akcjonariuszowi Epicom Limited 59,84 proc. udziałów spółki Print Logistic za 925,6 tys. zł. - Prowadzenie projektu w obecnej formie będzie generować kolejne straty oraz wymagać będzie dalszych nakładów inwestycyjnych - uzasadnił zarząd 4fun Media.
W drugiej połowie kwietnia firma poinformowała, że dokona odpisu w związku z utratą wartości przez jej spółki zależne: 5,7 mln zł na Program, a 2 mln zł na Cupsell.
Pod koniec września spółka dokonała 6,98 mln zł kolejnych odpisów dotyczących jej spółek zależnych z branży e-commerce oraz 597,1 tys. zł na swoją wartość. Zaznaczono, że odpisy w wysokości 6,98 mln zł dotyczą pożyczek wraz z odsetkami udzielonych spółkom zależnym z branży e-commerce oraz wartości posiadanych udziałów tych spółek. Odpisy ujęto w kosztach finansowych firmy za pierwszą połowę br.
Równocześnie zarząd 4fun Media zaczął przegląd potencjalnych opcji strategicznych, uzasadniając to m.in. niepewnością gospodarczą wskutek epidemii.
W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa 4fun Media zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 9,1 proc. do 24,36 mln zł, a jej strata netto zmalała z 2,08 do 1,64 mln zł. Piony telewizyjny i reklamy zewnętrznej firmy osiągnęły zysk EBITDA, a segment e-commerce i agencja reklamowa Bridge2fun - spore straty.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media obejmie udziały spółki Cupsell za 4,93 mln zł, żeby ją oddłużyć