38 proc. największych polskich firm ma kanały na YouTubie, najpopularniejsze Żywiec Zdrój, Hortex i eurobank
Spośród 500 największych polskich firm 38 proc. prowadzi swoje kanały na YouTubie, przy czym na ponad dwóch trzecich z nich każdy klip jest wyświetlany średnio poniżej tysiąca razy. Przeciętnie najwięcej obejrzeń zanotowały przez ostatni rok materiały na kanałach spółek Żywiec Zdrój, Hortex i eurobank.
W grupie 190 z 500 największych polskich firm (według listy „Rzeczpospolitej” ) mających kanały na YouTubie aż 40 w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie zamieściło żadnego nowego klipu. Natomiast na 27 takich kanałach opublikowanych zostało minimum 52 filmików, czyli średnio co najmniej jeden tygodniowo.
Dom produkcyjny Chimney, który przeprowadził to badanie, podaje, że tylko na 15 proc. kanałów firmowych chociaż jeden materiał w ostatnim roku został obejrzany minimum 10 tys. razy, natomiast na 69 proc. kanałów poszczególne klipy były wyświetlane mniej niż tysiąc razy.
Za to na kanale firmy Żywiec Zdrój filmiki opublikowane w ciągu ostatnich 12 miesięcy notowały aż 321,4 tys. obejrzeń, na kanale Horteksu - 121,4 tys., a na kanale eurobanku - 96,4 tys.
lp |
Firma |
Nazwa kanału na YouTube |
Średnia oglądalność |
1 |
Żywiec Zdrój SA, Węgierska Górka |
Żywiec Zdrój |
321 428 |
2 |
Hortex Holding SA GK, Warszawa |
HortexTV |
121 414 |
3 |
Euro Bank SA, Wrocław |
Eurobank |
96 413 |
4 |
PRM Mosty-Łódź SA, Łódź |
Mosty-Łódź S.A. PRM |
91 965 |
5 |
Bank BGŻ SA GK, Warszawa |
Bank BGŻ |
78 989 |
6 |
Bank Zachodni WBK SA GK, Wrocław |
Bank Zachodni WBK |
75 759 |
7 |
Getin Holding SA, Wrocław |
Getintv |
64 127 |
8 |
Renault Polska sp. z o.o., Warszawa |
RenaultPL |
58 356 |
9 |
Rainbow Tours SA GK, Łódź |
Mediarainbowtours |
44 366 |
10 |
PZU SA GK, Warszawa |
GrupaPZU |
40 405 |
średnia oglądalność dotyczy klipów zamieszczonych na danym kanale w ostatnich 12 miesiącach |
- Badania dotyczące wykorzystania korporacyjnych kanałów na YouTube przez największe firmy przeprowadziliśmy zarówno w Polsce, jak i w innych krajach, w których mamy swoje przedstawicielstwa (Australia, Dania, Niemcy, Polska, Szwecja oraz Singapur). Pokazują one, iż jako kraj dopiero jesteśmy na początku drogi, mimo że coraz więcej osób poszukuje treści video w internecie (YouTube to druga co do wielkości wyszukiwarka internetowa po Google) - komentuje Michał Kalinowski, prezes Grupy Chimney. - Polskie przedsiębiorstwa zaczynają dostrzegać potencjał, jaki daje posiadanie własnego kanału na YouTube. Własny kanał i jego efektywne wykorzystanie - podobnie jak fanpage na Facebooku - umożliwia zaangażowanie konsumenta w komunikację z przedsiębiorstwem, co przekłada się potem na realizację celów biznesowych - komentuje Kalinowski.
Dołącz do dyskusji: 38 proc. największych polskich firm ma kanały na YouTubie, najpopularniejsze Żywiec Zdrój, Hortex i eurobank