3,3 mln zł za sondaż wyborczy
Konsorcjum PBS i TNS OBOP będzie obsługiwać sondaże w dniu wyborów dla TVP.
Konsorcjum złożone z dwóch firm badawczych – PBS i TNS OPOB – wygrało ogłoszony przez Telewizję Polską przetarg na przeprowadzenie sondaży w dniu wyborów. Dotyczy to zarówno wyborów parlamentarnych, jak i obu tur zmagań o fotel prezydencki.
Badanie wykonane będzie metodą exit poll. Jest to prowadzony w trakcie wyborów sondaż, polegający na tym, że stojący pod lokalami wyborczymi ankieterzy pytają losowo wybranych respondentów, na kogo oddali swoje głosy. Wyniki będą napływać do centrum obliczeniowego sukcesywnie, po raz ostatni tuż po zamknięciu lokali wyborczych.
Rezultaty sondażu zaprezentuje TVP w czasie wieczoru wyborczego, który rozpocznie się chwilę po zamknięciu lokali wyborczych.
Wartość netto przetargu ogłoszonego przez TVP to 3,3 mln zł.
Dołącz do dyskusji: 3,3 mln zł za sondaż wyborczy