2009: reklamodawcy wydadzą więcej pieniędzy na internet niżtelewizję
Wielka Brytania będzie pierwszą wielką gospodarką, w którejreklamodawcy przeznaczą więcej pieniędzy na internet niż telewizję.
Według agencji medialnej Group M, już na koniec obecnego rokuwydatki reklamodawców w obu medialnych sektorach będą w WielkiejBrytanii na zbliżonym poziomie. Internet ma tutaj stanowić 24,8procenta reklamowych budżetów, a telewizja 26 procent - informujeserwis Guardian Unlimited.
Group M prognozuje, że w bieżącym roku wydatki na internetzwiększą się o 30,8 procenta, do poziomu 3,4 miliarda funtów, przywzroście o 1 procent do poziomu 3,56 miliarda funtów w przypadkutelewizji.
Według Group M, zmiana na prowadzeniu na korzyść internetunastąpi już na początku 2009 roku, a temu medium wystarczy do tegoledwie 6-procentowy wzrost reklamowych wydatków.
Agencja szacuje, że największy sektor reklamy w sieci na rynkubrytyjskim - 63 procent - stanowiły w minionym roku reklamy wwyszukiwarkach. Sytuacja ta nie zmieni się także w roku obecnym, awspomniany wskaźnik wzrośnie do 65 procent.
źródło: Guardian Unlimited
Dołącz do dyskusji: 2009: reklamodawcy wydadzą więcej pieniędzy na internet niżtelewizję