20 mln dolarów ma dostać Johnny Depp za reklamowanie perfum Diora
Aktor Johnny Depp, który jest od 2015 roku ambasadorem marki perfum Dior Sauvage ma dostać za nowy kontrakt z tą marką 20 mln dolarów. To najwyższy w historii kontrakt reklamowy w branży.
O tym, że Johnny Depp podpisał nowy, trzyletni kontrakt z marką Dior informowaliśmy już w sierpniu ub.r. Po głośnym procesie o zniesławienie przeciwko byłej żonie Amber Heard, Depp ponownie jest twarzą perfum Sauvage Diora. Aktor jest ambasadorem Diora od 2015 roku, a w mini filmie promującym zapach Sauvage pojawił się w 2019 roku.
Teraz branżowe, zagraniczne media podają, że nowy kontrakt aktora z Diorem opiewa na rekordową kwotę 20 mln dolarów. Warto zauważyć, że aktor Robert Pattinson za reklamę Dior Homme miał dostać 12 milionów dolarów, a Brad Pitt za reklamę perfum Chanel No. 5 – 7 milionów dolarów. Depp i Dior nie komentują tych doniesień.
Dior nie zrezygnował z Deppa jako ambasadora marki podczas procesu
Kiedy Depp wniósł pozew o zniesławienie przeciwko Amber Heard w 2019 r. – twierdząc, że zniesławiła go, opisując siebie jako ofiarę przemocy domowej w artykule z "Washington Post" z 2018 r. – zakończyły się projekty filmowe z jego udziałem, takie jak „Fantastyczne zwierzęta” i „Piraci z Karaibów”. ich zawodowe relacje z aktorem. Jednak Dior nie zakończył ambasadorskiej współpracy z Deppem. Chociaż, jak podkreśla Hypebeast, marka „ograniczyła swoją obecność i związek z aktorem „Piraci z Karaibów” w szczytowym okresie zarzutów o nadużycia”.
Sąd z Wirginii wydał werdykt 1 czerwca 2022 r. , przyznając Deppowi 10 milionów dolarów odszkodowania i 5 milionów dolarów odszkodowań karnych, podczas gdy Heard otrzymała 2 miliony dolarów odszkodowania.
Dior miał w przeszłości kontrowersje dotyczące zapachu Sauvage
W sierpniu 2019 roku marka została oskarżona o przywłaszczenie kulturowe po tym, jak wypuściła kampanię wideo, która reklamowała zapach jako „autentyczną podróż w głąb duszy rdzennych Amerykanów”.
3. From the press release @Dior/@LVMH sent out
— Yashar Ali 🐘 (@yashar) August 30, 2019
A) Is there a shortage of concepts? They HAD to do this? No other ideas in all of LVMH?
B) Every community has folks willing to consult on stuff like this, it doesn't protect a company from their decisionshttps://t.co/J9UDOII5qo pic.twitter.com/mpygA2q0Un
Klip, który nie jest dostępny online, pokazywał m.in. Deppa, a także Canku One Star z plemienia Rosebud Sioux wykonującego wersję tańca wojennego. Klip kończy się głosem Deppa mówiącym: „Jesteśmy ziemią. Dior”. Wiele osób uznało, że wideo nie szanuje kultury rdzennych Amerykanów, a niektórzy przywoływali rasistowskie podteksty nazwy zapachu Sauvage, oznaczającej „dziki” w języku angielskim.
W 2018 roku Wesley Morris napisał w artykule w "New York Times", że słowo „dziki” jest często zabarwione rasizmem, zwłaszcza w odniesieniu do osób należących do społeczności rdzennych Amerykanów i Afroamerykanów. Organizacja non-profit Americans for Indian Opportunity (AIO), która działa na rzecz rdzennej ludności przyznała, że współpracowała z Diorem nad tym projektem. Depp również był cytowany w oświadczeniu, mówiąc, że „AIO było zaangażowane w wybór lokalizacji, tworzenie garderoby, aż po casting i scenografię”.
Perfumy Dior Sauvage pojawiły się na rynku w 1966 roku i były pierwszym męskim zapachem Diora. Wcześniej reklamowane były były m.in. przez aktora Alaina Delona.
Dołącz do dyskusji: 20 mln dolarów ma dostać Johnny Depp za reklamowanie perfum Diora