20 milionowych polskich fanpage’y, Orange zglobalizowany (raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a)
W marcu poziom miliona użytkowników osiągnęły facebookowe fanpage’e Ewy Chodakowskiej i MTV Polska, a profil Roberta Lewandowskiego przekroczył 3 mln fanów. Youtube’owy liderzy mają ponad milion followersów, a najpopularniejszy na Twitterze Wojciech Szczęsny - 755 tys. followersów. W raporcie analizujemy, jak skutecznie prowadzić komunikację transmediową.
Na koniec marca działało 20 polskich fanpage’y mających ponad milion użytkowników. Co ciekawe, miesiąc temu było o jeden więcej takich profil. Spadek wynika z faktu, że fanpage Orange Polska został połączony z globalnym profilem Orange, mającym 6,7 mln fanów.
Milionowe fanpage’e mają cztery marki odzieżowe (Reserved, Cropp, F&F, House), po trzy marki telekomunikacyjne (Serce i Rozum, Play, Plus) i żywnościowe (Tymbark, Tic Tac, Mały Głód) oraz serwisy internetowe (Allegro, Demotywatory, Kwejk), a po dwóch sportowców (Robert Lewandowski, Wojciech Szczęsny) i muzyków (Kamil Bednarek, Behemoth) oraz Radio Eska. W marcu do tej grupy dołączyły fanpage’e Ewy Chodakowskiej i MTV Polska.
Na liderującym pod względem liczby fanów profilu Roberta Lewandowskiego (mającym ich już 3,2 mln) tylko 700 tys. to internauci z Polski, a 250 tys. - z Niemiec. Najwięcej użytkowników z naszego kraju ma fanpage Serca i Rozumu (2,27 mln), który wyprzedza profile Facebook for every Phone (2,09 mln), Play (2 mln) i Orange (1,7 mln).
>>> Serce i Rozum liderem fanpage’y facebookowych w Polsce (raport z marca 2014)
Według danych z marca, konto na Facebooku miało 12,34 mln internautów z Polski, w tym 5,8 mln mężczyzn i 6,4 mln kobiet. Najliczniejsza grupa wiekowa to 25-34 lata, w której zarejestrowanych na portalu jest 3,5 mln osób.
Na YouTube po ponad milion subskrybentów niezmiennie mają kanały SA Wardega, Abstrachuje TV i Niekryty Krytyk. Ten pierwszy obserwuje już 1,37 mln użytkowników. W pierwszej piętnastce najchętniej subskrybowanych nie ma żadnego kanału marki.
Z kolei na Twitterze nadal najpopularniejszy jest „martwy” profil piłkarza Wojciecha Szczęsnego z 755 tys. followersów i aktywne konto Joanny Krupy (610 tys. followersów). Kolejne miejsca zajmują stacje telewizyjne MTV Polska i TVN24, których konta obserwuje, odpowiednio, 466 tys. i 363 tys. użytkowników.
W raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl zastanawiamy się, jak optymalnie połączyć komunikację na Facebooku z działaniami w innych serwisach internetowych i pozostałych mediach. Czy opowiadać jedną historię na wszystkich kanałach, czy różne historie w zależności od serwisu? Czy marki w Polsce są gotowe na taką wieloplatformową komunikację? Jak mierzyć dane z różnych miejsc?
Analizują to Mikołaj Nowak (Fakty TVN), Bartłomiej Pałacki (Grupa 365NET), Łucja Fornalska (Re:buzz), Łukasz Wołek (Eura7), Szymon Szymański (Havas Worldwide Digital Warsaw), Grzegorz Byszewski (Interia.pl), Aleksandra Kościewicz (Media Ambassador), Magdalena Jędrusiak (Kalicinscy.com), Jakub Zientek (SocialArt), Agnieszka Kielichowska (PKO Bank Polski), Karolina Filipek i Magdalena Lewacka (NetCenter Solution), Łukasz Ludkowski (Biuro Podróży Reklamy), Miłosz Belter (Catvertiser) i Grzegorz Berezowski (NapoleonCat.com).
Dołącz do dyskusji: 20 milionowych polskich fanpage’y, Orange zglobalizowany (raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a)