'1000 powodów, aby zadzwonić do Mamy'
Już 1000 kolorowych "Telefonów do Mamy" TP SA działa na oddziałach dziecięcych szpitali w całym kraju
Oznacza to, że niemal każdy mały pacjent może bez problemu zadzwonić do swoich bliskich. Dzieci korzystają z rozdawanych bezpłatnie specjalnych kart telefonicznych
wydawanych w ramach programu "Telekomunikacja Polska Dzieciom". W Polsce rocznie w szpitalach przebywa ponad 1,5 mln dzieci. Mali pacjenci pozbawieni są często kontaktu z bliskimi, nie zawsze rodzice mogą towarzyszyć dziecku w czasie jego pobytu w szpitalu. By ułatwić kontakt rodziców z chorym dzieckiem, Telekomunikacja Polska stworzyła autorski projekt "Telefon do Mamy". W ciągu dwóch lat trwania programu, dzieci wykorzystały ponad 180 tys. darmowych kart telefonicznych i rozmawiały z bliskimi przez ponad 5 mln minut - informuje TP SA.
Pierwszy "Telefon do Mamy" został zainstalowany 9 października 2003 r.na Oddziale Onkologii w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Kolorowy automat zawsze zostaje umieszczony w łatwo dostępnym miejscu i zawieszony na takiej wysokości, by dziecko nieduże lub poruszające się na wózku, mogło samodzielnie wybrać na klawiaturze numer telefonu do domu. Bezpłatne karty telefoniczne rozdają maluchom siostry oddziałowe.
Projekt oprócz pozytywnych opinii dzieci, ich rodziców i personelu szpitali, projekt otrzymał kilka prestiżowych nagród. Business Center Club przyznał prezesowi TP Markowi Józefiakowi za jego wprowadzenie Medal Korczaka "Dziecko to jutro". Forum Odpowiedzialnego Biznesu umieściło "Telefon do Mamy" w raporcie "Odpowiedzialny Biznes 2004" wśród 100 dobrych przykładów społecznej działalności firm. Natomiast w kwietniu 2005 Akademia Rozwoju Filantropii uznała projekt za dowód
społecznej odpowiedzialności firmy i przyznała TP tytuł "Dobroczyńcy Roku".
Dołącz do dyskusji: '1000 powodów, aby zadzwonić do Mamy'